24 december 2010

Julafton

Det är julafton och dom här tre hararna samlas i trädgården som just nu ju är helt överröst med snö. Jag har aldrig tidigare upplevt så mycket drivsnö och vi håller oss inomhus så mycket som möjligt med ett och annat andetag utanför dörren för att få lite frisk luft. Vi skottade en timme i förmiddags så vi har verkligen närkontakt med snön.

Det är en annorlunda julafton eftersom det är första året jag firar tillsammans med min kärlek och utan min familj och det är ju helt naturligt att skapa sig nya traditioner i nya relationer. Jag vet också att mina familjemedlemmar har det gott var och en på sitt håll och redan nu planerar vi för en stor familjejul nästa jul och då hemma hos oss.
Det känns skönt att kunna fira på olika sätt år från år, jag har några få saker som följer mig som tradition sen kan jag gärna förändra. Egentligen är det lite märkligt hur vi bygger upp allt runt en enda helg, vi planerar i månader och kanske t o m år i förväg hur vi ska fira dom här tre dagarna. Undrar vad som skull hända om man bestämde att vi alla skulle flytta julen en månad framåt?? Galen tanke? Möjligt men rolig :-)

Avnjuter resten av dagen i lugn och ro och innerlig, kravlös kärlek vilket är den bästa julklappen av alla.

Önskar er alla en riktigt GOD JUL!

2 kommentarer:

  1. Vi svenska familjer är enligt andra lite märkliga på det sättet, när vi bara umgås under jul och midsommar :-)

    SvaraRadera