20 juli 2010

Trolleri

Jag önskar att jag kunde trolla.... Att jag kunde trolla med tiden.... Att det som jag önskar, och vet att jag kommer att få när jag ska få det, kunde hända i det som är mitt nu... Tänk vad oerhört mycket saker jag skulle hinna med under min livstid!
Tålamod är en dygd fick jag höra som barn, det är en god egenskap att ha ett stort tålamod... nu undrar jag; varför det??
Varför är det bättre att få vänta länge och längta efter det jag önskar mig istället för att kunna få det direkt och kunna njuta av det en längre tid eftersom jag får det direkt och då finns det med en längre tid i mitt liv?

Jag lever efter lagen om attraktion och jag vet att allt kommer när det ska och universum levererar när det är dags, alltså är det jag själv som sätter upp begränsningen för när saker och ting ska inträffa eftersom jag helt klart skulle kunna få saker nu..
Varför är tiden det vi mäter all vår längtan i och i vad skulle jag vilja mäta längtan och varför vill jag mäta den...?

Jag vet mycket väl att människor säger att det är bra att längta för när jag väl får det jag längtat så länge efter så blir lyckokänslan än större än om jag fått det på en gång... Är det verkligen sant??
Om jag får sakerna direkt när jag önskar så skulle jag ju kunna ha ett fantastiskt innehållsrikt liv med alla önskningar som får mig att må bra...

Tid - tålamod - lycka.... Hm....
Illusion - nuet - lycka... Ja...

3 kommentarer:

  1. Den som väntar på något gott väntar alltid förlänge. Ett alternativt ordspråk :)

    SvaraRadera
  2. Intressant Lisa!

    Jag tänker att när vi har en motpol kan vi uppskatta. Om vi aldrig upplevt glädje, bara sorg, så trivs vi i det (mina funderingar) Har jag obegränsat med pengar och alltid haft uppskattar jag dom inte på samma sätt som den som kämpat ihop dom eller väntat länge att kunna köpa den där cykeln!
    Kontrasterna gör att jag uppskattar :-)

    SvaraRadera
  3. Någon skrev "Life is a rollercoaster..." och så kan vi väl känna lite till mans ibland.
    Fast det är väl inte så himla farligt...

    SvaraRadera