8 juli 2010

Allting har sin tid




Idag blev det en kort sväng till min lilla sjö och himlen gav mig återigen ett skådespel som var fantastiskt! Vilka krafter det är i molnen som samlas ovanför mitt huvud och som döljer den fantastiska himlen med dess gudomliga blå färg :-) Solstrålarna finns där hela tiden och bryter ständigt igenom och jag får beskåda det här alldeles gratis... Det tillsammans med mina två kärlekar varav den ena är min älskade vovve som blir som en valp på nytt (hon är 13 år nu) när hon får simma efter pinnar och bollar... Jag är tacksam för varje ny dag jag får uppleva henne vid min sida och jag vet att hon en dag ska lämna det här jordelivet och bli energi någon annanstans och när den dagen kommer så tar jag sorgen då för just nu är hon i allra högsta grad levande och hon har en personlighet som är helt underbar :) Numer är det så att hon fullkomligt struntar i vad jag säger, hon vänder sig bara mot mig med en blick som säger; du, jag har lyssnat på dig i 13 år, jag hör vad du säger, men jag struntar i det....
Att se henne stå och slicka disken i "Paradisets port" (diskmaskinen) är en fröjd för ögat, hon njuter verkligen och när hon på sitt egna speciella sätt pratar med mig så känns det verkligen som att vi kommunicerar.... riktigt coolt.
Hon är helt underbar, min lilla tjej :-)

Allting har sin tid, allting sin stund....

1 kommentar:

  1. hehe... Paradisets port.. härligt uttryck. Visst är det fantastisk kärlek till våra djur. Dessa personligheter som (lägg märke till ordet) STRUTTAR runt :-)
    Just love them!

    SvaraRadera