12 juli 2010

Alla är Jesus....


Everyone is Jesus everyone
is Jesus everyone
is Jesus everyone

Every girl and boy is Jesus
Every tree and sea is God
Every word You speak is holy
Every flame is Jesus love

Put your heart in your mind
and your mind in your heart

(Di Leva)

Tänk att det är så enkelt; alla är Jesus ...

"Jesus var en i Galileen och Judeen kringvandrande predikant som rönte uppmärksamhet genom sin tydliga och hoppingivande undervisning, de kärleksfulla gärningar och de underverk han anses ha utfört"

Visst har vi alla rönt uppmärksamhet för att vi varit tydliga och hoppingivande i vår undervisning i dom nätverk vi samverkar i som t ex när vi uppfostrar våra barn eller för ett förhållande framåt med goda samtal eller överhuvudtaget samtalar i positiva ordalag med våra medmänniskor....

Visst har vi alla genomfört kärleksfulla gärningar och vi gör det oftare än vi tror... alla goda gärningar även dom vi anser vara dom allra minsta är en god gärning och en god gärning är en kärleksfull handling och gärning....

Visst har vi alla någon gång ansetts ha utfört någon sorts underverk... t ex när vi utfört en handling vi aldrig trodde vi skulle klara och som vi tidigare trodde stod utanför vår makt och när vi bestämde oss för att tro att vi kunde lyckas så gör vi det; ett litet underverk

"Sätt ditt hjärta i din tanke och din tanke i ditt hjärta...."
När jag tänker på hur viktiga orden är som jag säger till andra och mig själv så kan jag se att dom är heliga... och ju mer jag inser att dom är heliga ju mer varsam blir jag med hur jag använder mina ord och hur jag, om jag överhuvudtaget ska göra det, pratar om mina vänner och bekanta och jag tänker på vad jag säger.... och jag tänker då med hjärtat och utifrån det talar munnen....

Jag tror att Jesus blir glad när han hör att vi är fler som är som han.... tänk vilken enorm hjärnkraft det blir med ett stort antal Jesus! Och delad glädje är dubbel glädje :-)

Det bär av till Tallin ett par dagar nu så bloggen får vila lite...

3 kommentarer:

  1. Så här tänker jag: De fantastiska egenskaper som Jesus hade, har många andra också. Dvs att stå på de svagas sida, bära andras bördor, visa empati mm.
    Så visst, alla som känner igen sej i detta kan självklart kalla sej Jesus, trots att det var 2000 år sedan han vandrade omkring på jorden som människa.

    SvaraRadera
  2. Du är bäst, mahgan! :-)

    SvaraRadera
  3. Ingen har jämfört mig med Jesus, men på jobbet kallar kollegorna mig för den kvinnliga Di Leva. Det är jag nöjd med!

    SvaraRadera