19 juli 2010

Jobba

Jag får återigen, efter ett knappt år, uppleva det igen; att jobba 8-17 och det under en längre period...
Kan ju säga att jag redan efter en dag, i tanken, hyllar alla som alltid jobbar så här... Alla som alltid har exakta tider att jobba under och som aldrig kan bestämma själva hur och när dom vill jobba...
Jag vet att jag på många sätt är priviligierad som egen företagare och det här med att kunna styra min egen tid är ju helt klart ett av dom och ett annat att jag själv bestämmer vad jag ska göra och när...

Jobbet jag har är kul och stimulerande och jag får vara kreativ vilket är skönt och ändå kan jag känna att jag sitter och väntar ut att tiden, eller snarare visarna på klockan ska ticka på så att jag kan få röra på mig.
Jag är van att vara kreativ korta perioder på en dag för att sen vila och sen kanske ett par gånger per dag upprepa min kreativitet och ge allt under korta stunder och sen vara ledig. Här sitter jag ut all tid bara för att jag ska det för att det ingår i mitt jobb... jag får lära mig att sträcka ut klocktiden till vad den är och arbeta långsammare...

Jag säger ju ofta numer: "I will walk a mile in your shoes" innan jag dömer någon eller överhuvudtaget säger något om någon och dess förehavanden och just nu travar jag på i 8.00-17.00-skorna... :-)

1 kommentar:

  1. Ha ha välkommen till min värld. Det är precis som du säger ovnlig mot din normala värld. Jag tycker dock att det kan vara skönt med rutiner. Det blir lite en skalman över en med mat och sovtider.
    Jag kan också känna att jag skulle har svårt att motivera mig att att göra saker i tid om jag skulle styra mig helt själv. Jag gör ju saker gärna i sista minuten när det är lite press på mig.
    Men jag kan hantera det också har jag sett och jobbar nob bäst under press.

    Tur att det finns variation jobbvärlden.

    SvaraRadera