27 juni 2010

Vad är ensamhet? När är jag ensam? Väljer jag alltid själv min ensamhet?
Den sista frågan kan jag svara ja på; jag väljer alltid min ensamhet... Jag vet att jag alltid drar till mig det jag tänker o känner o går jag då till ensamhet i tanke o känsla så upplever jag ensamhet.... O det är helt ok att välja den känslan så länge jag, i min värld, väljer den goda känslan av ensamhet...
Det är ok att välja den ensamma ensamheten oxå så länge jag är medveten om mitt val så att jag när som helst kan ta mig ur den o att jag bestämmer över ensamheten istället för tvärtom....

Svar på den andra frågan; jag är ensam när jag själv väljer att vara det....

Jag har tidigare alltid sett till att jag aldrig var ensam... Det blev inget sunt beteende för jag valde "vänner" som förstörde min kropp, men det blev sekundärt eftersom dom "alltid fanns där" precis som jag önskar att vänner alltid ska finnas där... Ständigt närvarande...
Idag är jag sams med mig själv och är min egna bästa vän.... En stor pusselbit... O mina vänner finns alltid med mig i energin o den vetskapen räcker långt, långt för att jag aldrig ska känna mig ensam...

Vad är ensamhet....? I min värld ett tillstånd jag valt att sätta min själ o mitt jag i... För jag kan vara ensam bland en massa människor, det är mitt sinne som sätts i ensamhetens tillstånd...
Ensamhetens hav....

En - samhet...
Ensam - het...

2 kommentarer:

  1. Den valda ensamheten, eller den goda ensamheten, som den också kallas är sund och välbehövlig men det finns också en icke vald ensamhet
    som är en utbredd folksjukdom i Sverige. Viktigt att poängtera skillnaden på dessa båda "ensamheter"... /Erik

    SvaraRadera
  2. Erik;
    Jag tror ju att jag har möjlighet att välja bort den ensamheten som du kallar "utbredd folksjukdom" och som jag också vet finns, absolut, men i min värld så väljer jag alltid .... utifrån där jag befinner mig förstås... Det går alltid att ändra på en livssituation... :-)

    SvaraRadera