21 juni 2010

Timing



Vi säger alltid: Vi hörs och pratar när det är dags för oss att göra det.... :-) Vi vet bägge två att det alltid är perfekt timing för våra samtal och ibland så berättar vi för varandra på vilket underbart sätt universum samverkat till att vårt samtal kom just precis vid den rätta tidpunkten. Både min änglavän och jag kan ha en stor längtan till att prata med varandra och vi vet bägge två att när det är dags för oss att samtala så blir det så. Det är ett oerhört lugn i vår relation just tack vare vår visshet om universums samverkan och också eftersom vi vet att vi har en stor varm kärlek till varandra vilket gör att vi aldrig någonsin ifrågasätter om den andre säger: vi får prata en annan gång... Vi vet och känner bägge två; när det är dags för vårt samtal så blir det av.

Jag kan helt ärligt säga att varje gång vi avslutat ett samtal så har jag känt det som att jag vuxit som människa, kvinna, vän och energi och den känslan är översvallande och svår att förklara, den behöver upplevas. Det känns som en ballong som fylls med kärlek och värme och den blir bara större och större utan den minsta tillstymmelse till att spricka, tvärtom, den expanderar för varje ny mening vi delar med varandra. Min änglavän betyder mycket för mig och jag är så tacksam för hennes närvaro i mitt liv.
Tack för att du finns, vackra änglafjäril! :-)

Kärlek är något underbart fantastiskt och många är det genom årtusenden som satt sina egna ord på sin känsla av kärlek och aldrig någonsin tror jag att det kommer att finnas två människor som beskriver känslan på samma sätt. Orden fortsätter att sättas samman till kärleksförklaringar och bokstavskällan sinar aldrig nånsin.... Tänk vilken enorm känsla det då är, kärleken är lika mångfacetterad som det finns antal människor på jorden!
Finns det fler känslor som inrymmer samma styrka?

Kärleken är så förunderligt stark, kuvas av intet i världen
Rosor slår ut ur den hårdaste mark som som över mörka gärden

(Nils Ferlin)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar