23 juni 2010

Djur

Jag ligger i den gemensamt nyinköpta altansoffan efter ännu en helt fantastisk måltid.... Solen lyser på huskroppen mitt emot vårt hus och fåglarna har samlats på taket för att så småningom göra avslut för dagen. en del av dom lämnar sin takpanna och flyger iväg på en liten tur och återvänder snart medan andra lugnt sitter stilla och njuter av kvällssolen, varandra sällskap och sommarvärmen.. Det uppstår lite småtjatter emellanåt och jag tänker att en sådan liten bild, ett par minuter på en kväll, faktiskt kan spegla ett helt människoliv....

Jag och min lilla familj har varit i Kolmårdens djurpark idag och njutit av en underbar dag med många härliga skratt åt dom ljuvliga djuren, djuren som också visar oss att dom är mänskliga eller kanske att vi är djuriska (för att använda det ordet i dess rätta sammanhang).

Jag möts hela tiden, eller ska jag använda ordet all-tid, av en underbar kravlös kärlek som hälls över mig som en varm, ljuvlig, guldgul solstråle och som sveper in mig i det allra vackraste jag nånsin upplevt... Känslan är översvallande och jag fäller en tår för att jag blir så rörd .... jag känner att det är så äkta, stort och rent...
Tänker att universum nu kan pusta ut eftersom jag äntligen har "gett upp".... jag har önskat, släppt tanken och äntligen struntat i hur och universum jublar över att jag släppt taget.... :-)
Just nu får jag skörda det jag önskat mig och frukterna smakar ljuvligare än ljuvligast....

Den största känslan som fyller mitt inre är att jag är älskad precis som och för den jag är och att jag kommer att fortsätta vara älskad för varje ny dag som kommer och med varje ny dag kommer en ny Lisa....

1 kommentar:

  1. Vad mysigt det är att läsa om dej och din "lilla familj"!

    SvaraRadera