21 juni 2010

Nytt liv

Det är mycket som är nytt just nu och mina gamla mönster byts långsamt ut eller snarare dom byts ut i blixtens hastighet och jag ler åt den förändringen och njuter av varje minut... Visst, det är omställning från att ha levt ett singelliv i snart tre år till att "få" en familj; en underbar man med två helt ljuvliga barn som gör att lägenheten lever upp och mitt tidsperspektiv blir annorlunda, jag behöver t ex planera min arbetstid vilket enbart är en fördel. Tidigare har jag jobbat dygnet runt när jag har velat men nu vill jag prioritera närhet och samvaro och då jobbar jag när jag ska jobba.
Det är väl så det ska vara... om det nu finns nåt som heter "ska vara"... Jag önskar alla människor att dom gör det dom vill och lever sina liv som dom mår bäst av och jag säger igen; jag drar till mig det jag tänker och känner.

Jag får uppleva så mycket kärlek just nu att jag ibland tar ett steg tillbaka för att hinna insupa och förstå att den här kärleken är riktad mot mig för att den just ska vara min.... Jag vet också att jag ibland går in i lite "försvarsställning" rent känslomässigt och då är det känslan "det-här-är-för-bra-för-att-vara-sant" som hälsar på och vill bosätta sig i mitt hjärta och jag låter den komma och säger hej och i samma andetag säger jag hejdå till den och hälsar istället känslan "jag-är-värd-varje-minut-av-det-här-och-jag-har-fått-allt-jag-önskar-mig-och-är-enbart-tacksam välkommen, och den är så välkommen :-)

Jag får höra, från en av dom klokaste jag känner, att jag plockar med mig min smärta från mitt tidigare liv eftersom jag vet hur den känslan är och min kropp fortsätter att samtycka till den. När jag hör dom orden så vet jag att det är en sanning.... Jag har länge levt med nån sorts smärta antingen mental eller fysisk och det har varit en del av mig för att det liksom bara "ska" vara där... Jag känner igen känslan.... Nu är jag fullt medveten om att jag själv drar till mig smärtan och nu när jag vet så kan jag snabbt bli av med den genom att låta kärleken till mig själv, i första hand, ta den plats den behöver och det för att jag vill bli hel...
Jag sa tidigare till personen ifråga: " -Jag är hel och du är så nära du kan vara till att vara hel" och idag säger han samma sak till mig och jag vet att det också är den sanning för mig och jag låter det vara precis vad det är; en känsla och tanke som förändras och som blir till sanningen "Jag är hel för att jag älskar mig själv och då kan jag älska och bli älskad fullt ut"

Jag fyller min bägare och låter den flöda över....

1 kommentar: