10 juni 2010

Förhållande

Någon sa: ett förhållande utan smärta är inget förhållande... Jag är så långt ifrån den tanken som bara är möjligt för jag vet numer att ett förhållande kan levas helt UTAN smärta.... Jag har upplevt förhållanden MED smärta så jag vet....

Varför ska det finnas smärta emellan två människor som säger att dom älskar varandra? Till vilken nytta? Någon svarar: för att verkligen njuta av känslan när allt är bra, att då veta att man gått igenom något tillsammans...
Jag vill bara "gå igenom" underbara dagar tillsammans med mannen jag älskar, jag har min längtan inställd på att varje vardag har en känsla av fest som om det vore den sista dagen jag skulle leva. Att varje dag få njuta av varandras närhet både mentalt och fysiskt... att låta den andre vara precis som den är och det kan jag göra eftersom jag enbart älskar och när vi är i ren kärlek till varandra så finns det inget jag retar mig på, inget jag vill gnälla om, inget jag vill påpeka... Jag vill enbart låta kärleken råda och när den får göra det så finns det just bara kärlek....

Jag tittar på TV-serien där kvinnorna berättar om hur dom lever sina liv och den ena av kvinnorna blir ordentligt frustrerad över mannen hon älskar och "går långt" genom att tala om för honom hur han är eller snarare inte är och jag tänker: titta på dig själv istället, låt honom vara den han är och låt honom komma till dig när han är redo, att ställa alla krav på honom gör att han håller sig undan mer och mer, han drar öronen åt sig.... och var tog kär-leken vägen? Det blev kär-allvar och leken försvann... Låt honom vara den han är, låt dig själv vara den du är och låt kärleken vara det den är....

Jag tror på den kravlösa kärleken och jag lever redan i den och det är något jag är enormt tacksam för och faktiskt lite stolt över... Stolt över att jag fortsatte att tro på att den kravlösa kärleken skulle finnas för mig och jag drog den till mig och idag är den här... Jag tror på att den kravlösa kärleken fungerar och det genom att jag berättar om mina "rädslor och spöken" så att dom försvinner snabbare än jag hinner blinka... Jag blottar mig själv och bjuder in till kravlösheten, bjuder in till att älska mig precis som jag är... DET är att älska kravlöst....
Jag kan önska eller jag kan ställa krav.... Jag väljer att önska det bästa för mig och jag får, nej, jag HAR det bästa och den bästa...

Ett förhållande utan smärta är ett förhållande i ständig och ren lycka och det får jag uppleva...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar