11 juni 2010

Känslolägen

Jag har kastats mellan olika känslolägen idag och det tar energi.... Eller snarare, jag lägger energi på olika känslor och då går det åt mer energi än om jag hållit mig i samma känsloläge hela dagen.
Jag har sjungit på en barnbegravning och fått veta att min goda väns hund, 15 år gammal, flyttat till hundhimlen, stillat min ryggsmärta med tabletter... i andra känsloläget har jag flera gånger pratat och skrattat med mannen jag älskar, hängt upp nya gardiner och förberett kvällens sändning av Karlavagnen.

Jag fascineras av vad mitt sinne och kropp orkar med i energisvängningar och vet hur den ska hantera dom olika lägena.
Dom lägen där jag varit ledsen vill jag ur och jag söker upp det som gör mig glad, tillfreds och lugn och stannar där så mycket jag har möjlighet till. Ett mail som innehöll bilder och förslag på framtidsverkligheten fick mig att le igen och fokusera på det som är viktigast för mig nu, att må bra och njuta av det goda i livet.

Att kroppen just nu säger att den är trött lyssnar jag på och jag vet att det kommer vila framöver och jag har lärt mig att be om hjälp. Det där med att "ensam är stark" har jag sopat under mattan mer och mer och snart sticker den "sanningen" inte ens ut utanför mattfransarna, den blir helt osynlig och försvinner.
Det är gott att be om hjälp och jag har vänner som verkligen ställer upp och erbjuder sig och jag lär mig att ta emot... Jag blir bättre och bättre på det för varje dag som går.

Jag är just nu hur lycklig som helst och det är så underbart härligt att få säga det om och om igen.... :-)

1 kommentar:

  1. Men att träna lite då och då skadar aldrig och gör dig absolut inte olycklig. Jag lovar.
    Vi ses
    Kram
    /Peter

    SvaraRadera