7 juni 2010

Ringar på vattnet


Min nationaldag blev till den allra bästa och jag är fantastiskt priviligierad som har ett sånt roligt jobb :-) Att för 7:e eller 8:e året i rad få uppdraget att vara Nationaldagsgeneral känns verkligen hedrande. Det flöt på som det skulle även om en liten part av dagen blev något annat än det vi kommit överens om .... Mig spelar det ingen roll men andra blev stötta och ifrågasatte och det som var mest intressant var att när jag pratade med dom som blivit upprörda så avstod dom helt från att titta mig i ögonen och det framför allt när jag sa att om det finns någon som vill kommentera mitt val så är det bara att höra av sig till mig. Så mycket rädsla för min ärlighet och öppenhet.... Kändes nästan som att dom hade tyckt det varit bättre om jag blivit ursäktande och brutit ihop.... men icke, jag vet vem jag är, jag vet vad står för och jag vet att jag gjort rätt val.... Jag stannar i mitt vortex och det gör att jag utstrålar styrka och energi och där stannar jag...

Min kärlek, till mitt nya liv och till mannen jag önskat mig och som nu kommit, växer sig starkare för varje dag och det är en härlig känsla att veta och känna att allt som jag företar mig just nu är tack vare kärlekens ringar på vattnet... Ringarna vidgar sig och blir större och större och tar mer och mer plats och puttar undan det som eventuellt skulle kunna ligga och störa. Dom ringarna fortsätter ju att röra sig vidare så länge det finns öppet vatten och det öppna vattnet är källan till liv och vibrationerna blir större och starkare och hålls samman i en cirkel där centrumet är mitt liv... ett liv i ständig kärlek, vilken enorm lycka! Jag är så tacksam och även om jag har det som allra bäst nu så vet jag att det kommer att bli ännu bättre och DEN känslan är översvallande.... :-)

En droppe, en droppe till och ännu en droppe det borde bli tre droppar... oavsett hur många droppar som landar i vattnet så är det och blir alltid bara en enda droppe och den växer och tar aldrig slut .... precis som kärleken....

1 kommentar: