2 juni 2010

Mitt mentala

Jag funderar över hur långt jag kan dra mitt användande av Lagen om Attraktion och kommer fram till att jag är den enda som sätter upp begränsningar för den. Den vill ju "härja" fritt utefter det jag känner och tänker så nu vill jag veta mer om hur att alltid gå till tankar och känslor utan begränsningar. Jag gör det redan nu och har fått allt det goda jag önskar av livet och ändå så är det lite fokus på min onda rygg och en mindre bra relation med en person.... Vad är det jag lägger för tankar och känslor i dom och framför allt varför?
Tror nog att jag kan leva utan att fokusera mer än med en blinkning på dom kontraster jag möter i livet så att fokusera om nu och gå till det jag vill ha i livet istället är det som gäller....

Den mentala styrkan att veta om att jag verkligen kan styra allt från glädjeämnen till smärta är verkligen en tillgång. Även när jag drar till mig "dåliga" saker så vet jag att det är övergående just för att jag kan fokusera om.
Är rejält nyfiken på meditation och att sätta min kropp någonstans för att sen själv dra iväg och uppleva livet i den parallella världen :-) Jag har nosat på den världen nu när jag får uppleva en sådan enormt stark kärlek för den är överkvalificerad för det här livet och eftersom jag vet och känner att den andra världen finns så vill jag ju besöka och utforska den så mycket mer...

Jag vill uppleva känslan av att tänka på absolut ingenting.... Enbart uppleva att vara i nuet, i det allra "heligaste" nuet och få njuta av det... och återigen, jag upplever det när jag är i den ultimata kärleken och den känslan vill jag ha med mig dagarna och nätterna igenom resten av det liv jag lever i den här kroppen.....

Vi säger ofta hur vi vill bli och det har jag slutat med från och med nu, jag säger istället hur det är just nu i nuet för det är det enda som finns :-)

"Vi ska inte fly, bara öppna en dörr som om vi redan var där...."

2 kommentarer:

  1. - Tankens kraft är inte inne längre, funkar inte!

    Fick höra det av en person och svarade- OJ! Spännande!
    Så log jag :-)

    SvaraRadera
  2. Den personens tankekraft funkar ju självklart inte eftersom den säger att den inte gör det.... :-)

    SvaraRadera