5 augusti 2010

Vatten

Tror att jag har slagit nån sorts personligt rekord idag; har sänt 8 timmars direktsänd radio och jag har njutit av varenda minut :-) Jag är så priviligierad som får ha det som yrke att prata med människor, lyssna till deras berättelser, skratta, dela upplevelser med kollegor och möta lyssnare både verbalt och genom det skrivna ordet... Tacksam är ett enkelt ord att använda här....

Karlavagnens ämne ikväll var VATTEN och mina tankar har snurrat runt det ämnet idag och det är så intressant att vatten till en del består av syre…. Jag kan ju inte andas i vatten men ändå finns syret där… Vi ligger i vatten tills vi är nio månader utan syre men ändå I syre… Vatten är en förutsättning för liv …. Vi är vatten…
Jag ska från och med nu sluta säga och tänka att det bara är vanligt vatten… det är så mycket mer än bara vanligt vatten och jag vill så mycket mer börja uppskatta vatten för vad det är… liv

Jag brukar säga att allt är möjligt men jag har idag insett att här får jag backa på den sägningen; att leva utan vatten och syre är faktiskt en omöjlighet…. Det finns ju inget som kan ersätta vatten och vi är helt beroende av det… alla levande varelser i vårt lilla universum är beroende av vatten på ena eller andra sättet.

Det finns alltså en omöjlighet, eller säg två eftersom jag räknar in syrebehovet också, jag som trodde allt var möjligt…

Men allt blir ju möjligt när dom två omöjligheterna förenas…. så alltså blir dom en möjlighet…

Allt ÄR möjligt!

1 kommentar:

  1. Du får nog backa om mycket om du börjar tulla på det. Men det omöjliga brukar ju bara ta lite längre tid eller så krävs en annan tanke.
    /Peter

    SvaraRadera