2 augusti 2010

Ring klocka...

När jag vill att mina data i telefonen ska stämma överrens med det som finns i min dator så sätter jag i sladden som förbinder dom två, det blippar till och så står det i min telefon; synkronisering pågår.
Det brukar ta en stund innan processen är färdig och sen har jag dom data jag önskar på bägge ställena så att jag vet att allt finns med var jag än tittar efter datum och annat. Jag känner mig mer trygg när jag vet att bägge två har samma fakta.

Synkronisering pågår…. Slår jag på ordet synkronisera så hittar jag: tidsmässig överensstämmelse mellan flera objekt
Och det är med min sanning överrensstämmande i mitt liv just nu.
Det händer massor av underbara saker och nya människor dyker upp i mitt liv och det ska synkas på många håll och kanter. Tidigare har jag bara behövt synka med mig själv, hur nu det fungerar med tanke på att det behövs mer än ett objekt för att synkronisera, men nu, nu är det flera människor som jag vill lämna plats för. Jag byter gärna bort gammalt tomrum och gamla invanda mönster till det nya som vill in. Jag har slutat vara rädd för att gå utanför min egna box och jag släpper med fri vilja, lust och kärlek in det nya.

Tänker på en rad i dikten som läses varje nyårsafton ifrån Skansens scen: "Ring in det nya och ring ut det gamla…"
Jag vill att min nyårsklocka ständigt ska ringa för mig så att jag med glädje möter det som är nytt för mig och när jag med öppet sinne släpper in det nya så kommer synkroniseringen att gå smärtfritt och jag blir hel tillsammans med den och dom jag vill överrensstämma med.

"Ring ut bekymren, sorgerna och nöden och ring den frusna tiden åter varm..."

Fortsätt, du brinnande klocka, att ringa i mitt liv och låt andra få höra när den slår och låt mig fortsätta att tydligt lyssna till dina signaler och alltid ha ett öppet hjärta inför det underbara och härliga som livet har att erbjuda och som jag bara kan ta emot och njuta av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar