23 augusti 2010

På ingång.....

Det är helt klart något som är i görningen.... Det känns i hela kroppen, det känns när jag samtalar med människor i samma energi som jag, det känns när jag använder mina ögon och tittar mig omkring, det känns för varje andetag jag tar, det känns i det som kallas tiden... Jag är så nyfiken och laddad för det nya och jag får små fingervisningar ifrån universum nästan dagligen vilket gör mig glad och ännu mer säker på att jag är på väg in i något där jag kommer att känna mig hemma till 100 procent....

Jag tittar tillbaka för att se ännu tydligare och ser att det som hänt dom senaste 4-5 månaderna är händelser som fört mig närmare den känslan jag är i idag. Den största förändringen är min stora kärlek som jag får dela just kärleken och energin med. Lyssnade på årets siste sommarpratare igår och han pratade under hela programmet om vad livets mening var.... det var vinklingar åt alla håll och kanter och med ett ständigt frågetecken efter varje tråd han drog ut ända tills han kom till slutet av programmet, då sa han ungerfär: livets mening är kärleken och att i den kunna älska och bli älskad tillbaka..
Den kära leken som vi alla söker och som jag nu får uppleva vilket är fantastiskt på alla sätt... livets mening.... jag funderar på om det är den ultimata meningen med livet... kärleken....

Jag läser, hör och ser människor leva i vardagen och lyssnar till vad som upptar deras dag och jag säger till mig själv; jag hoppas alla är lyckliga i sina verkligheter och sanningar och jag känner så tydligt att det finns något mer för mig...
Det handlar ingalunda om att jag är förmer än nån annan men jag tror på ett uppvaknande, ett uppvaknande till att se att det finns så mycket mer att uppleva än den här dimensionen som vi människor befinner oss i och det handlar om att öppna för känslor som aldrig funnits där, släppa alla som helst rädslor, leva i den rena kärleken och falla helt fritt.... Falla helt fritt i full trygghet... vilken underbart ljuvlig känsla av frihet och fullkomlig trygghet....

Så nyfiken på det som är på ingång.....

1 kommentar:

  1. Lyssnade också på sommarens sista "Sommar", med Niklas Rådström.
    Efter 1 1/2 timmes filosoferande kom han fram till att meningen med livet är KÄRLEKEN - förstås.

    Det var förlösande och självklart på alla sätt. Jag ska fortsätta älska så mycket jag bara förmår!!

    SvaraRadera