30 augusti 2010

Val

Allting handlar om viljebeslut... Hela min kropp är ett enda stort viljebeslut, min kropp tillsammans med min själ och mitt sinne...
Allt från vad jag ska äta till frukost till vilken bil jag ska köpa handlar om viljebeslut och när jag börjar tänka på alla dom tusentals val jag gör varje dag så blir jag nästan knollrig.... Det är ju beslut att ta hela tiden; ska jag göra så här eller så här eller kanske sådär eller sådär?

Jag förstår att min hjärna avstår från att konstant ge mig informationen; "nu gör du ett val igen" för jag skulle antagligen bli tokig av att hela tiden vara medveten om att jag gör val. Samtidigt är jag tacksam för att jag ÄR medveten om att jag hela tiden gör val för när det kommer till avgörande saker i mitt liv så vill jag vara medveten.
Det är alltid jag som bestämmer över vad som ska hända i mitt liv och det är ett stort ansvar. Ingen annan kan göra valen och ta besluten åt mig.

Det som är intressant är att min hjärna och kropp diskuterar med varandra och sätter sig emot dom beslut och val jag ibland egentligen skulle vilja ta... Dom där dagarna när jag vet att jag borde göra saker och ändå gör andra dom fascinerar mig, varför vinner den sidan som jag egentligen vill ta makt över??

Jag fortsätter att vara medveten och jag gör mina val och ingen kan säga någonting om mina val för det är jag som gör dom. Att sen människor tycker och tänker och har åsikter om hur jag väljer, visst, men jag upprepar; gå ett par mil i mina skor innan du dömer mig. Å andra sidan kan du döma mig hur mycket du vill för jag bryr mig inte om vad du säger och du gör ju dina val att vilja lägga din energi på mig istället för på dig själv.

Min kärlek och jag kommer förstås att göra val tillsammans och det är en annorlunda känsla att ta beslut tillsammans. Det bästa är att vi aldrig ens behöver argumentera för eller emot för vi går i samma spår, har samma tanke och befinner oss i samma vibration så vi vill samma sak och vi har redan tänkt var och en för sig innan beslutet ska tas.
Jag tror på det utvecklande samtalet och kommer samtalet efter ett beslut så blir det något helt annat än om det kommer innan beslutet, allt i goda vibrationer.

Dags att göra nya val i den här nya dagen...

1 kommentar:

  1. Visst är det väl häftigt att stå inför val som kan vara avgörande för all framtid?!

    Ibland har tänkt på hur mitt liv hade sett ut om jag hade gjort vissa saker annorlunda...
    Hur hade mitt liv sett ut då?

    Ingen idé att spekulera i utan bara tänka att de val jag gjort i livet är de rätta för mig. Jag kan ju ändå inte ha dem ogjorda, eller hur?

    SvaraRadera