10 augusti 2010

Styrka i fokus

Mina dagar är fyllda av så många olika saker och jag säger att tiden går långsamt för att min längtan till helgen, då jag får träffa min kärlek, är så stor. Samtidigt så hinner jag göra så ofantligt många saker. Mitt fokus är det som tar mest fokus just nu, för att uttrycka mig lite kryptiskt men det är så det känns. Att kunna fokusera på det som jag BÖR fokusera på, det som ligger framför mina händer och som behöver göras för att projekt ska sjösättas, program ska genomföras, älsklingsvovve som ska rastas, jag själv ska ta hand om mig osv

Jag har dom senaste två åren hela tiden pratat om fokus och nu, mer än nånsin, så inser jag värdet av att fokus fungerar och att jag ställer in mig på att fokusera.

Jag läste på en god väns nätsida att hon har bestämt sig för att stänga ner den från och med fredag och det för att hon vill fokusera på det allra viktigaste hon har just nu; sina studier. Ett klokt beslut eller ett överilat beslut? Jag värderar det ingalunda utan ser att hon tar ett beslut som sätter hennes fokus i centrum, vilket innebär att nuet är i centrum samtidigt som hennes drömmar och mål får största fokus. Hon gör det som känns bäst för henne och det om något är ju att fokusera :-)

Mitt fokus ligger mycket på det som ligger mig närmast om hjärtat och det är ju naturligt; min kärlek.... och jag kan helt ärligt säga att jag skulle kunna släppa allting annat just nu bara för att få tillbringa mitt nu med den som är mitt fokus. Har aldrig tidigare känt så men nu är det ett faktum; kärleken är mitt fokus och det är en skön känsla.

Men jag behöver mitt fokus till andra saker och handlingar också och det är jag medveten om så jag fokuserar även om det blir för korta stunder och korta stunder är bättre än inga alls.

Fokus....

2 kommentarer:

  1. Jag kommer också i fortsättningen fokusera på många olika saker, men inte Facebook. Den tid jag lagt där behövs till annat nu! Min höst är min, och jag gör det som känns bäst för mig.

    Det är du som har lärt mig det, Lisa! ;-)

    SvaraRadera
  2. Vackra du!
    Du är en fantastisk kvinna och fokus är det enda som gäller när vi vill nå dit vi önskar och då önskar med våra hjärtan :-)
    Du är dessutom en stark kvinna i dina beslut och jag säger grattis till din insikt och din lust till att driva din önskan åt ett håll och som du säger, din höst är din o gör enbart det du som känns bra för dig!

    Stor kram

    SvaraRadera