8 augusti 2010

Tystnad

Jag är tystare än jag varit på länge.... Jag lyssnar och tar in dom orden som sägs till mig och som jag upplever med öppet hjärta och sinne... Jag har inga ord att kontra med och hur jag än försöker så formar mina läppar inga ord... Jag, som alltid haft lätt att ge en massa kärlek till alla i min närhet i både ord och handling är för första gången mållös... så mina handlingar får tala... och min själ och mitt hjärta...

En klok person sa till mig; Härligt! Jag väntade på att orden skulle ta slut nångång, så att tystnaden har en chans att viska viktiga saker till dig i ditt öra... :-)
När jag hörde orden så blev jag återigen mållös och det var som att jag fått en rejäl aha-smäll.. Det är självklart att det är så!
Jag behöver vara tyst för att dom viktiga saker jag behöver höra ska få spelrum... och jag är tyst... tystare än jag varit på länge och orden fattas mig... tack och lov så att jag kan fortsätta lyssna, ta in, förstå och uppleva med hela mitt jag...

När jag är tyst så har tystnaden en chans att viska viktiga saker till mig i mitt öra.... en sån sann visdom... :-)

Kärleken är förunderlig; det är den mest gudomliga känsla jag nånsin fått uppleva. En känsla som jag fortfarande letar efter ord för att kunna beskriva... samtidigt kan den sanna kravlösa kärleken göra ont.... den gör ont när den slits itu.... två energier som är tänkta att enbart existera fullt ut i närhet....

Min kärlek; Lisa Nilsson sjunger och jag sjunger med och ger dig orden i tysthet:

Du gjorde det igen alldeles nyss
Du sa det där man aldrig får säga
Du sa det till mig, det outhärdligt, hänsynslöst förbjudna
Du sa jag älskar dig, jag älskar dig, jag älskar dig

Du la din hand på min rygg
Jag vände mig om och du gjorde
det man aldrig får göra
Du strök min panna med stora, varma,
sträva, trygga händer
och sa, jag älskar dig, jag älskar dig, jag älskar dig

Säg det igen, säg det igen, säg det igen
Jag vill höra, så säg det igen, säg det igen,
säg det igen, säg det igen.

Nu blir jag aldrig mera fri, nu har du mig fast
Jag kan aldrig nånsin leva förutan
Du sa det till mig, det jag längtat hela livet
att få höra
Du sa, jag älskar dig, jag älskar dig, jag älskar dig

Och säg det igen, säg det igen, säg det igen,
jag vill höra, så säg det igen, säg det igen, säg det igen,
säg det igen, säg det igen

2 kommentarer:

  1. Ja, ibland kan det vara bra att vara tyst och lyssna inåt.
    Som vanligt ett mycket fint och tänkvärt inlägg. KRAM!

    SvaraRadera
  2. Kent sjunger ju också en "Snälla säg det igen" om jag inte minns fel...

    SvaraRadera