1 april 2011

1:a april

1a april 2011 är alldeles strax till ända och vi är säkert många som har blivit lurade utan att vi ens vet om det. Det känns ju ändå ok eftersom det oftast görs med glimten i ögat och vi kan skratta åt det i efterhand.
Tomas Ledin sjöng en gång att: Lura gärna nån annan, du lurar dig själv, bara dig själv.

Och min värld är det så, när jag lurar någon annan så har jag redan lurat mig själv. En lögn, söker en ny lögn som söker ännu en lögn.
Samma sak när jag dömer andra så har jag redan dömt mig själv. Och vem vill lura och döma sig själv?

Jag kommer på det här först när jag tittar på mig själv istället för att lägga fokus på andra människor. Det är lite jobbigt till en början men när känslan börjar landa i mig, att lägga fokus på mig själv och reda ut det som jag lurar andra med, det är först då, som jag kan ställa upp för och vara ärlig mot andra.

Jag lurar mig själv genom att lura andra. Jag ljuger för mig själv genom att ljuga för andra. Jag dömer mig själv genom att döma andra.
Så jag vänder på det och säger och lever i ärlighet med mig själv och blir då ärlig mot andra. Jag säger det som är sant för mig och hoppas att människor lever efter sina egna sanningar och jag låter människor vara som dom är och upplever dom för den dom är nu och här.

1a april är till ända och vi får och behöver vänta ett helt år tills vi luras med glimten i ögat igen. Ett gott år att göra gott av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar