19 april 2011

Spela roll




Just nu så är det så mycket kärlek i mitt liv och jag njuter av varje stund. Jag tänker för mig själv, flera gånger om dagen, att jag har fått precis allt jag önskat mig och allt är samlat just nu. Både privat och i arbetslivet. Eller jag säger i livet helt enkelt.

Det är ju lite märkligt att vi delar upp livet i två delar, det privata och arbetslivet. Jag har ju själv upplevt hur det är att "dela upp Lisa" i två delar, en för arbetet och en för privatlivet vilket gjorde att en del av mig förlorade fotfästet. Det är ju ändå samma människa som lever och genomlever dygnets alla timmar.
Jag trodde ett tag att det var bra att dela upp livet och utvecklade ju också då två helt skilda sidor. Idag vet jag något annat och jag alltid mig själv oavsett vad jag gör. Det är en stor skillnad mentalt och jag känner mig som Lisa dygnet runt.
Det gör ju också att jag aldrig behöver tänka på vem jag "ska vara" utan jag är :-)

Jag har tidigare spelat en roll privat och en i arbetslivet. Det var en märklig känsla att varje gång jag klev innan för hemmets dörrar så blev jag en viss personlighet och likadant varje gång jag tog mig an ett arbete så blev jag en annan. Det blev jobbigt i längden att spela teater hemma och det sprack också, vilket jag idag är tacksam för. Idag så känner jag att jag kan vara precis den person jag är när jag är hemma utan att behöva förställa mig och fara med osanningar. Det har tagit en stund att våga släppa alla masker men nu när jag gör det så är det inget alternativ att plocka fram dom igen.
Jag är som jag är och framför allt så låter jag kärleken till mig själv och dom jag har nära mig och umgås med, få vara min ledstjärna.

Jag har också släppt mycket av mina roller när jag jobbar. En del masker finns fortfarande kvar men jag är bättre på att vara jag och det handlar framför allt om att jag vet mitt eget värde i arbetssituationerna. Jag vet vad jag kan och jag vet att jag är bra på det jag gör, alltså kan jag, även här, bara vara den jag är för det är jag bäst på :-)

1 kommentar:

  1. Underbart att läsa detta Lisa. Helt underbar människa!
    Äktheten i det du skriver känns ända upp hit :-)

    SvaraRadera