7 april 2011

Hjälp



Mitt skrivarflöde har infunnit sig och jag har hittat stället som ger mig lugnet, inspirationen och flödet. Vårt lilla sommarhus.
Jag har ju "skrikigt" efter en plats att sitta på och få till mina ord till min bok och nu är den här och det är en härlig känsla.
Det riktigt kliar i fingrarna på mig att få fortsätta dag efter dag.
Jag är ju också så priviligierad att jag kan styra mycket av min egna tid och just nu är den mesta tiden av jobbet att vara författare. Det låter det, författare.
Läste någonstans att man är ingen författare förrän man skrivit två böcker men ingen sa att man måste ha dom på pränt. I huvudet kan jag ju skriva hur många böcker som helst.

Det senaste året så har jag verkligen tagit min livsfilosofi och löst upp en hel del knutar som fanns i mitt liv och tills idag så hade jag en stor knut kvar. Jag behöver hjälp att lösa upp den och det har suttit långt inne att be om hjälp men nu är det gjort och det kommer att leda till positiv varaktig förändring. Förändring genom hårt arbete. Ett arbete jag får hjälp med.

Det är inget farligt att be om hjälp men vi tvekar ofta att be om den. Vi kan själva och vill visa oss starka. Delad styrka är dubbel styrka och blir jag tillfrågad att hjälpa till så gör jag det gärna. Jag ber om hjälp och är delaktig i det som sker. Jag tar ansvar när jag bett om hjälp att genomföra det jag önskar. Jag tar också ansvar när jag sagt att jag ska hjälpa till, min del av ansvaret.
Att be om hjälp och sen lämpa över ansvaret på den jag frågat blir något helt annat.

Jag ställde en fråga och fick som vanligt ett klokt och genomtänkt svar, den enda sortens svar jag alltid får.

1 kommentar:

  1. Jag ser verkligen fram emot att få läsa din bok när den är klar!
    Jag har också alltid haft författardrömmar... där jag kan se mig själv sitta i min lilla skrivarstuga och bara låta orden komma till mig.

    Kanske, kanske en dag, så blir det min tur också?!

    KRAM fina Lisa!

    SvaraRadera