2 november 2010

Åter

Det är en dryg vecka sen jag skrev något här och det tydliggör att jag behöver lugn och ro för att vilja skriva och också tid för att ha möjlighet att filosofera och låta mina tankar leka fritt.
Det stora Kördraget blev en mycket lyckad tillställning och den senaste veckan har det varit jobb dygnet runt med att få till alltihop, fantastiskt roligt och också tröttande. Mina vakna timmar, och för övrigt dom sovande också, har ägnats åt planering och då går all min energi åt till annat än att låta mig vara i lugnet.
Jag är oerhört tacksam för att jag fick uppleva den här tävlingen och jag har bara goa känslor i kropp och sinne idag.

Min kärlek har rent fysiskt påtagligt fått känna på hur jag har lånat hans energi för att orka dom sista dagarna... han berättar om en märklig känsla av att vara totalt slut utan anledning och när han väl kom ner till De Geerhallen så återvände alla krafterna ... med andra ord, jag hade egen energi till att slutföra det jag startat... Mäktigt att kunna låna varandras energi och det har hänt oss tidigare också åt bägge håll.
Känslan av att sitta bredvid varandra och bara vara är nu så skön och avslappnande och jag njuter av varje minut.

Jag har återigen fått samtala med en person om att göra sina val i livet, att välja bort att slå på sig själv och se vilken fantastisk person som sitter här just idag och prata om personens sätt att se på sitt egna värde. När jag märker att personer vill prata om att förändra sina tankebanor så blir jag så glad och energifull och orden ramlar ur mig och jag får vara i mitt totala nu och jag släpper på mina energier och säger det jag ska. Oftare och oftare har jag ingen aning om vad jag sagt men det spelar ingen roll för jag vet att när det återigen är dags för mig att tala så har jag orden där och rätt ord går till rätt person. Jag blir också så uppfylld av energi och känsla av att vara på rätt ställe så där vill jag vara ofta.

Jag tror på att vi alla behöver och vill vara mitt i den sanna kärleken och därifrån se och uppleva våra liv med dom önskningar vi har och får införlivade när vi önskar med hjärna och hjärta.

Nu väntar jag ut min trötthet och längtar efter att fortsätta att skriva och jag är ju tillbaka i mitt skrivande här redan nu så alltså är jag mitt i min längtan....

Everyone Is Jesus Everyone
Every Girl And Boy Is Jesus
Every Tree And Sea Is God
Every Word You Speak Is Holy
Every Flame Is Jesus Love

Put Your Heart In Your Mind
And Your Mind In Your Heart
(Di Leva)

2 kommentarer:

  1. Härligt att du är tillbaka, Lisa!! Har saknat dina kloka tankar och ord. Har kikat in flera gånger varje dag och insåg att jag faktiskt behöver dina tankar och att jag behöver dem!

    Kram Maggan :-)

    SvaraRadera
  2. Oj, fort och fel...

    Jag menar att jag behöver dina tankar och har saknat dem, helt enkelt!!

    SvaraRadera