14 november 2010

Hur....

Det är en go känsla att jag vet att jag ska strunta i hur... Och jag blir lika förvånad varje gång jag kommer på att jag just skulle strunta i hur. Händelser, saker och människor presenteras för mig, nästintill upplagt på silverfat, och jag blir till en början förvånad och sen kommer känslan av självklarhet som en varm våg inom mig. Jag vet ju vad jag har önskat, pratat och längtat efter så länge och att det skulle komma i den här formen, hade ingen aning :-)

Ibland kan ett "hur", som universum levererar ,inledas med en känsla av lite rädsla och ifrågasättande och då är det till att ventilera det och samtala om det. Funderar ibland på om universum skickar "kontraster" just för att jag SKA fundera över vad min vilja och önskning verkligen är, att jag har satt den i min kropp och önskar med hela min energi och i rätt vibration; den positiva.

Jag vet när det är rätt "hur" som kommer för jag blir helt lugn inombords och det föds en bestämdhet att vilja fortsätta genomföra för att nå ännu högre i vibration, att komma till att vara helt tillfredsställd och det tills jag vill något annat.
Det är också gott att leva i vissheten att saker och ting är vad dom är tills dom är någonting annat och att mina flyttningar i energin gör att inget är ristat i sten... jo, förresten, en sak är det; att välja kärleken i första hand.
När jag väljer kärleken, kärleken till allt och alla, i första hand så kan det bara bli rätt.

Känslan av att det är spännande att leva, att våga hoppa och att våga välja en väg jag aldrig gått tidigar, är påtaglig och jag har endast ett liv i den här dimensionen och det vill jag leva på allra bästa sätt, det sätt som känns rätt för mig och som påverkar min omgivning positivt och så blir det automatiskt eftersom jag mår bra.
Jag vill ha utveckling och där jag befinner mig nu har jag fått göra och uppleva så många saker och nu känner jag att det kan få komma in andra variabler som gör att jag verkligen utvecklas. Jag ser det enbart som en energihöjning att byta miljö, arbetsförutsättningar, människor och upplevelser.

När jag drar något till mig ifrån oändligheten så kan jag aldrig ta mer än just min andel. Rikedom, på alla plan, är min mänskliga rätt och jag vet att jag bara behöver förstå att jag kommer alltid att dra till mig något som är i harmoni med mig.
Jag bygger den inre bilden av det jag vill ha och jag kommer att hålla fast vid den bilden och jag kommer att stanna i den vibrationen. Hela universum är ett välordnat universum; energi drar till sig likadan energi.
Det goda som jag vill ha har jag redan och det finns här, det enda jag behöver göra är att försätta mig i harmoni med det och det gör jag genom mitt egna tänkande.

Det är absolut fenomenalt när jag stannar upp och tänker på det så jag stannar upp och tänker på det och numer stannar jag upp ofta....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar