22 november 2010

I dag

Ibland känns det som att leva i en lite bur och det blir så när jag låter yttre omständigheter ta för stor plats i min egna livsplanering. Det är när jag släpper tanken och viljan till mitt egna må bra som känslor av frustration kommer till mig och jag inser vilken fantastisk styrka jag har i mig själv som mestadels kan ge mig själv det liv jag önskar leva och jag inser också vilka krafter som finns utanför mig och som mer än gärna tar över och styr mitt liv till dom marker där jag känner mig obekväm och icke tillfreds.
Vilken utav vägarna jag än väljer så är det just ett val; antingen släppa på det jag mår bra av eller grotta ner mig i det jag mår dåligt av. Jag är tacksam att jag är medveten och det är större jobb när jag tillåter mig att gå utanför mitt vortex att komma in där igen än det är att ständigt vara i den och den mesta tiden är jag i mitt vortex och det är så skönt.

Jag upplever mycket glädje och värme om dagarna och det är när jag prioriterar till min fördel som jag mår bäst. Och när jag prioriterar till min fördel så mår också min kärlek som allra bäst och det enda jag vill är att leva i den bästa kärleken så jag ställer mig frågan när "det drar iväg"; varför gör jag som jag gör??
Svaret? Jag blir ännu mer medveten om vad jag önskar och det gör mig starkare och mer villig att var i det jag önskar.

Känner mig ibland som en outsider när jag drar runt mina tankar och när jag gör det så håller jag mig för mig själv för att dom ska få landa i mig utan påverkan ifrån samhället och andra människor. En stilla tid av filosofering och funderingar som gör mig gott och som får mig att hitta tillbaka till min vortex som alltid finns där med sin ljuva och ljusa omgivning och som jag själv fyller med styrka inför det som är livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar