23 november 2010

Vardagshjälte

Du är en vardagshjälte!
Varje morgon så ringer klockan tidigt, tidigt och du pallrar dig ur sängen och går genom mörkret i lägenheten för att på ditt vanliga sätt starta din dag. Du kan dina rutiner och du gör dom efter exakt samma mönster varje morgon, allt för att komma iväg till det som har kommit att bli ditt jobb.
Det finns några extra tunga minuter i dina morgonrutiner och det är när du kysser din älskade hejdå, stänger dörren bakom dig och går ut i mörkret och regnet. Trots att du startar dagen med önskan om något annat så gör du det varje morgon, lämnar din kärlek och åker till det som är ett "måste".

Senare på dagen så lämnar du ditt "måste" och återser din familj där du med glädje och energi ser till att vardagen fungerar på det mest kärleksfulla sättet. Där finns inte tillstymmelse till att gnälla, tjata eller vara grinig. Du ger istället av det bästa du har, nämligen dig själv och din familj får leva i stor trygghet och kärlek.
Vad som rör sig inom dig på nätterna vet bara du... dom där timmarna när du får vila och ändå vet att du snart ska upp och börja din tunga rutin igen...
En vardag som går som en berg-och-dal-bana rent känslomässigt och där jag vet att du vill vara i det kärleksfulla och goda så mycket tid det bara går.

Du säger att du är en idiot som gör saker mot din övertygelse för att du behöver eftersom du lever i det här samhället som ställer "krav"....
Du säger att du vet att snart blir det förändring och du längtar dit....
Du säger att du gör det för kärleken.... vilken enorm kärleksförklaring! Och du säger att det är värt varje minut....

För mig är du en vardagshjälte... en hjälte....

3 kommentarer:

  1. Och just nu är Lisa, för väldigt många, en söndagshjälte!

    /Roger

    SvaraRadera
  2. Livet är fullt av "måsten" och trista rutiner. Jag tror livet var tänkt till något annat...

    Visst är det underbart när man får dela den grå vardagen med någon som man älskar.

    Den tunga, blöta grå filten som ligger som ett lock över tillvaron, förvandlas och blir till något varmt, gosigt och luddigt.

    Under det där varma och gosiga kan man krypa in och ägna sig åt varandra!

    Snart är det 1 advent...wiiee!!

    SvaraRadera
  3. Om tårarna som faller på min kind när jag läser dessa underbara rader, vore diamanter skulle jag även vara ekonomisk miljonär utöver den kärleksmiljonär jag har blivit sen jag träffade dig, tack för att du finns för mig underbara kvinna, älskar dig // Din Kjell

    SvaraRadera