8 november 2010

Tid och fokus

Jag ler åt mig själv; jag sitter och suckar över hur många nya listor jag har att pyssla med vad det gäller körsångare som vill delta i kommande julkonserter och jag inser att jag får precis det jag tänker och känner. Det är så fantastiskt tydlig. Ju mer jag suckar över att dom tar min tid ju mer tid tar dom och dom kommer att bli längre och längre och fler och fler. Så nu byter jag fokus och tänker att det ska bli väldigt roligt att göra dom här konserterna med alla härliga och glada körsångare och vips, en lista klar på nolltid :-)

Lagen om attraktion ger mig så stor möjlighet att bestämma hur jag vill att mitt liv ska vara och jag behöver bli påmind i det lilla för att återigen se och få uppleva att det fungerar i det stora. Just nu drömmer jag om långar resor där allt är ofärdigt och jag kör vilse och tappar riktning och jag förstår, med lite hjälp, att det är precis det jag håller på med i livet, söker efter den rätta vägen och mitt mål.
Jag fick en klar förnimmelse om att det är en bok jag ska skriva och varje gång jag säger det till mig själv så är det som att lyfta en bit från marken och jag blir glad. Nu får mitt fokus ligga på att jag vill skriva min bok istället för att fokusera på att det hela tiden trillar in saker att göra som tar fokus från bokskrivandet.

Tid, tid, tid... den där berömda tiden, jag ställer frågan igen, vad är det för något...? Samtidigt som jag säger till mig själv att när jag gör det jag vill så har jag helt plötsligt massor av tid till att göra det som att tex uppleva en helt underbar helg med min kärlek.Vi sa innan att vi hade en och en halv dag för oss själva och tänkte innan att det är kort tid, men nu när vi känner efter vad helgen gett så har den innehållit massor av tid och vi har fått umgås och göra det vi är bäst på; att vara tillsammans.

Tillsammans i rätt energi och öppen kärlek och tiden följer oss istället för att vi följer tiden.... DET är en mäktig känsla

1 kommentar: