1 mars 2011

Tanke


Vad finns bakom den svarta rutan....?

En ny dag, som vi aldrig tidigare har upplevt, upplever vi idag och så är det ju med alla dagar. Enbart nyheter även om vi upprepar våra beteenden men vi gör aldrig våra återkommande handlingar på exakt samma sätt, i samma miljö eller vid samma tidpunkt.
Den tanken och faktiskt vetskapen är ju lite kittlande, vi gör nya saker hela tiden och kan aldrig återuppleva. Visserligen kan jag titta på kort eller video och liknande men den absoluta nu-känslan uteblir då.
Brukar tänka att det är precis så det är att framföra musik och annan konst, det händer nu och aldrig mer. Och jag tänker återigen att det gäller att vara med i nuet så att jag verkligen får uppleva allt.

Vi pratade om tankeöverföring och om att kunna läsa och avgöra vad som finns bakom en svart skärm. Jag vet hur det är att leva i direkt energikontakt med min kärlek och vi känner av när den andre har mycket att göra och "försvinner bort" en stund, när den andre är ledsen och vi vet vad den andre tänker säga i nästa ögonblick och jag vet när han utför handlingar som jag aldrig bett honom göra men som han gör och jag vet att han gjort dom. Det är en stark känslan och en kunskap jag skulle vilja utveckla. Kanske kan testa och tänka på vad jag vill ha handlat och skicka inköpslistan via tankeöverföring till min kärlek :-)

Jag vet att jag har många vackra upplevelser som väntar mig i år och min önskan är att kunna njuta av dom så mycket i nuet att känslan fäster sig på mitt hjärta och känns och finns med vid varje hjärtslag så att jag alltid minns dom med samma känsla som när dom inträffade.
Skulle ibland önska att jag hade nån sorts inspelningmekanism i min kropp så att jag kan få återuppleva dom där fantastiska samtalen jag har med människor. Mitt känns lite kort ibland och samtidigt tänker jag att jag kommer ihåg det jag ska komma ihåg, resten pyser obemärkt ut genom personalutgången.
Och det jag vet blir jag aldrig ovetande om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar