20 mars 2011

Takdropp


Jag vet att det är på väg att släppa när det ledsna övergår till ilska. Det är då jag kan gå vidare. Ilskan går över ganska snabbt och övergår till att acceptera att saker och ting är vad dom är och så kommer det ALLTID att vara. Jag lär mig det varje gång jag drar till mig situationer som behöver tömmas omgående. Allting är vad det är och alla människor gör det dom gör tills dom gör någonting annat och alla människor gör sina egna val vare sig dom tror att dom gör det eller inte.
Det är som när isen börjar smälta på våren och takdroppet börjar. Så kommer några nätter när det fryser på igen och den lösa snön och vattnet fryser till is igen. Så fort moder Sol visar sig och släpper ifrån sig värmen så börjar takdroppet igen och den här gången släpper moder Sol inte taget utan smälter med värme och kärlek all is till vatten som blir livgivande för grönskan. Det gamla och torra får nytt liv och det kalla och hårda är underlaget för nytt liv. En paradox?

Jag förstår mer och mer hur viktigt det är att jag omger mig med människor som är i samma vibration och samma andestämning och sinnesstämning. Det för mig framåt och jag blir tryggare i mig själv och kan hantera situationer på det bästa sättet genom att ventilera med människor i samma rörelse.
Jag blir bättre och bättre på att dra till mig människor som är i samma "svängning" och skillnaden är tydlig; när jag omger mig med dom så är jag lugn och harmonisk. Jag tror att jag behöver människor utanför min vibration också för att hela tiden bli påmind om var jag själv vill vara. Det stärker mig i min känsla.
Sen finns det personer i min närhet som jag längtar så oerhört mycket efter men som just nu befinner sig i en annan vibration och kommer att stanna där ett tag till och så får det vara. Jag känner och reagerar och accepterar, sätter personen i sitt ljusaste och varje gång vi ses så skickar jag över all god energi jag kommer åt.

jag har den senaste veckan fått uppleva hur lagen om attraktion verkligen har levererat till oss det vi tidigare har önskat och människor runtomkring mig säger att livet verkligen går vår väg just nu och det är sant. Sanningen för oss är att våra innersta önskningar går i uppfyllelse när universum levererar det vi önskat i precis rätt tid.
Min kärlek har fått sitt nya jobb som är klippt och skuret för honom, vi har fått vårt lilla sommarparadis som vi kommer ägna mycket må-bra-tid i sommar och jag har fått jobb i sommar som känns roligt, semesterveckorna tajmade precis och våren är här med takdropp och fågelsång. Allt vi önskat och jag tackar högt för det varje dag.

Jag är så tacksam för min kärlek som jag träffade för snart ett år sen. Han har ett hjärta av guld och är den mest omtänksamma och kärleksfulla och jag får uppleva den kravlösa, ljuvliga kärleken varje dag. Det är lyx, jag vet, och jag lever gärna i lyx, vardag som helg, dag som natt. Jag lever ett liv i lyx och jag är tacksam varje dag och tar aldrig någonting för givet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar