14 mars 2011

Ta hand om dig


"Ta hand om dig".... Jag säger det till min fina vän och jag tänker för första gången på vad jag säger och vad orden har för innebörd. Ta hand om dig... Låt en hand läggas runt dig så att du kan vila tryggt i den handen, i den famnen. Ta emot den kraft och energi som omtankens hand bjuder dig när den omsluter dig med värme.
Jag ser bilden framför mig av Guds hand som sträcks ut och där alla människor får plats, alla i en enda hand...
Vi är alla Gud och när vi sträcker ut en hand till en medmänniska så får personen chans att andas ut och luta sig lite tillbaka. Handen finns där och släpper taget först när människan står stadigt på sina egna ben och själv vill och orkar sträcka ut en hand och ta om.

När jag sträcker ut min hand till min kärlek så tar hans hand om min hand och han tar hand om mig...
Nästa gång kanske jag säger "Ta händer om dig" och tryggheten och lugnet blir dubbelt så stort.
Och två händer om dig blir till en varm kram...

Handen eller händer behöver alltid vara någon annan människas, dina egna armar och händer når aldrig runt dig själv utan du får låta dig omslutas av en annan person och i det ge full tillit till att personen vill ta hand om dig.
Att ta hand om dig är att be någon finnas till hands (återigen händer i ett uttryck) att ta hand om dig så att du kan falla fritt...

Ta hand om dig - ta händer om dig - kram

1 kommentar:

  1. Tack min omtänksamma vän. Ditt hjärta är stort och varmt och rymmer så mycket kärlek.

    Semlorna var underbart goda. Tack!

    Kram från mej till dej.

    SvaraRadera