3 september 2010

Positivt...

Jag har många goda samtal runt mitt positiva tänkande och det går mer och mer upp för mig att det är ingen som helst idé att jag predikar verbalt om hur bra det fungerar i mitt liv, det jag kan göra är att fortsätta att leva efter och i det som är rätt för mig och sen får människor gärna komma till mig och samtala och höra hur jag tänker och gör. Jag vill leva som jag säger att jag lär.

Det är många gånger jag har velat öppna munnen och ifrågasätta varför människor har så negatvia synvinklar på det dom talar om men sen har jag avstått att kommentera. Jag har ingen rätt att ifrågasätta någons leverne och val, jag kan enbart hoppas att människor ser hur jag väljer och blir nyfikna och vill samtala.
Jag kan aldrig få någon att ändra inställning, det kan enbart personen själv göra.

För mig handlar mitt positiva tänkande om en livsstil och jag är fullt övertygad om att det jag känner och tänker drar jag till mig, både positivt och negativt och där har jag alltid ett val.
Jag har blivit bättre på att säga att "jag vet" istället för "jag tror" för jag har så många konkreta bevis i mitt liv på att mina val fungerar och jag är så tacksam över att har hittat min väg att gå.

Jag kommer alltid att vara öppen för samtal som tar mig till en bättre känsla, som leder mig framåt och som ger mig inspiration till att berätta för andra om vad jag upplever och jag vill möta personen jag talar med precis där den är just idag. Jag har också haft en dag i mitt liv när jag valde väg...

Vi har alla sorger och tunga saker som kommer på i livet och i varje situation så har jag möjlighet att välja och det handlar inte om att skratta bort det jobbiga och jag är i sorgen och eftertanken för en stund och sen, sen väljer jag att gå vidare och gå åt det hållet som får mig att må bra.

Och när du har kommit på att det här är ett härligt sätt att leva och när du blir medveten om att det fungerar så kommer du aldrig att kunna sluta veta att det är så...

2 kommentarer:

  1. Ett väldigt fint och tänkvärt inlägg som jag bara kan hålla med om.

    Du skriver sant, ärligt och äkta och det är det enda som betyder något, eller hur?

    SvaraRadera
  2. När jag hörde dessa ord i radion satt jag och log, ibland ett 'Mmmm' och ett 'ja, precis' :-)

    SvaraRadera