6 september 2010

För - ändring...




För-ändringar är alltid välkomna i mitt liv när dom är i positiv energi och dom blir i positiv energi eftersom jag tror att förändringar är till något bra. I förändringar ligger förväntningar, spänning, nyfikenhet, nyskapande, nytänkande och mycket annat som ger energi.
Det kan också vara en väckarklocka till att förändra ännu mer; har länge tänkt på att jag vill göra något annat t ex rent yrkesmässigt och tar ett jobb som fortfarande liknar det jag haft tidigare och förändringen blir något annat än jag önskat och då tror jag att det är tänkt som en kontrast som säger; Du vet vad du egentligen vill och nu när allt annat fallit på plats så ska den här sista pusselbiten också dit, låt det ta den tid det ska bara och var i ditt bästa jag hela tiden för då kan universum jobba som det vill med att leda dig åt rätt håll.

Det där med ekonomi är så intressant, ett fenomen som gör att vi "måste" arbeta för att kunna leva... Vem har kommit på det systemet? Jag skulle vilja leva och sen arbeta för att det är skoj och det utan nåt som helst "måste" för att överleva... Jag gör det till stor del nu och tanken om att jag behöver få in pengar finns väl där men den tar ganska liten plats av min energi....
Att vara ekonomiskt oberoende tror jag skulle göra att jag ännu mer gör precis det jag vill i yrkesväg för då kan jag som konstnär verkligen strunta i ekonomin och då tror jag att jag mår ännu bättre och att min publik ser en helt annan sida mitt skapande... Fast jag tillstår att jag hittills mest gjort det jag velat och att pengar rullat in när dom ska och jag är tacksam för att jag har mitt "tänk" på rätt ställe i mitt sinne för då vet jag att här finns pengarna och här finns jobben och här finns lusten och här finns mitt liv...

Jag har på nytt, eller det känns som för första gången, blivit sambo och det med min stora kärlek. Det är så ljuvligt att få vara i samma energi som min kärlek och i alla dom timmar som gått den här helgen så har jag njutit av varenda sekund han är i min närhet. Jag är priviligierad som får bli så älskad och som får älska så mycket som jag får och gör. Jag har mött en man som vill ha all min kärlek och jag blir bemött på samma sätt vilket en underbar och obeskrivlig känsla. Jag är tacksam och det i stora mått...

Jag har förstått att alla dom där klyschorna som finns i musiklyriken vad det gäller kärlek numer är sanningar för mig så jag säger: Kärleken är evig när vi är tillsammans, ingenting är större än det här....

1 kommentar:

  1. Ett stort och varmt grattis och ett lycka till i er tvåsamhet!!
    För visst är TVÅ-samhet så mycket bättre än EN-samhet..?! ;-)

    KRAM Maggan

    SvaraRadera