24 september 2010

Den rena naturen




Jag har varit ute i den ljuvliga naturen dom två senaste dagarna och insett hur mycket jag längtar efter att ständigt kunna vara i den från morgon till kväll. Att kunna gå ut på morgonen, sommar som vinter och ta in ny härlig luft och doft, att varje kväll gå en liten runda i det öppna landskapet för att sen somna in och sova en skön sömn och att varje dag få stå mitt i naturen och tacka för att jag får vara just där.

Träden, blommorna, stenarna, havet, djuren, insekter och allt annat som hör naturen till tar emot med helt öppna armar... Dom finns där i sina vackraste och sannaste "jag" och låter mig vara precis som den jag är och när jag möter upp med ett fritt och öppet sinne så blir vi ett. Jag kan höra hur träden talar till mig, hur humlorna viskar, hur blommorna kittlar min näsa och hur stenar och vatten känns. Ingen ber mig gå därifrån, ingen gör mig illa och jag tänker att här finns den sanna energin, den energin som jag vill leva i och som ständig kommer att vara ny, öppen och ärlig.
Naturen ljuger aldrig... naturen behöver aldrig luras för att sätta sig själv i bättre dager, nej den finns där i sin stora ärlighet och tar emot mig.

Jag kan känna att den gråter när vi våldför oss på den och det gäller allt ifrån att bryta kvistar på ett okänsligt sätt till att skövla med maskiner och enbart lämna rötter kvar... Växterna är lika mycket energi som vi människor och när vi sliter sönder och förstör så mår vi dåligt och har ont precis som växter och djur och det oavsett storlek och form....

Jag tror att vi är ämnade att leva i ett med naturen och mänskligheten har gjort det under väldigt lång tid och det finns fortfarande människor som har förstått grejen med att vara ett i energin och som lever i, med och av naturen och jag kan bara säga ett stort grattis till dom människorna för deras insikt och deras ärliga och rena livsval.

Jag såg filmen "Avatar" häromdagen och den fick mig att ännu mer bli övertygad om att naturen är en sån enorm kraft och att jag som människa vill buga mig inför dess enorma storhet, ödmjukhet, godhet och styrka.
Naturen dömer ingen utan välkomnar med öppet hjärta oss alla.... Ett föredöme ur många perspektiv....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar