2 september 2010

Möten

Universum visar mig hela tiden på händelser och möten som gör att jag får ännu mer luft under vingarna så jag kan sträcka ut och känna att jag verkligen är på rätt väg. Det är så spännande för mötena dyker upp när jag allra minst anar det och jag förstår att jag är som mest mottaglig för dom just då, inga förväntningar ställda och helt öppet sinne...

Ett möte säger mig att min känsla att jag just nu är "on hold" för något som komma skall är riktig och när jag cyklar hem från mötet så är jag redan någon annanstans i sinnet, tanken och känslan...
Ett annat säger mig att mina tankar om att välja nya saker att sysselsätta mig med också är riktiga och jag får fler och fler såna möten till mig där människor berättar saker som gör att min känsla för att föra samtal som leder människor åt ett mer positivt håll är rätt...
Mina positiva tankar smittar av sig och jag upplever både dom som kan ta in det och dom som är för långt bort i en annan vibration för att ha möjlighet att lyssna och jag har lärt mig att veta när jag ska vara tyst och när jag ska berätta om vägen mot det positiva.

Jag kan finnas här när människor vill höra mer om det sätt jag valt att leva men så länge dom väljer att hålla fast vid det som drar ner dom så kommer dom aldrig att komma till mig... Jag kan bara önska och hoppas att dom pratar med någon annan eller läser något som får dom att inse att det GÅR att vända på sitt liv och visst, det är lite läskigt till en början men när jag kom på att det fungerar fullt ut så var det ingen tvekan och det är en träningssak att vända sitt tänk och sin känsla i det.

Jag väljer väg och önskar att människor kan se att det fungerar.... och människor får välja själva och ta sitt ansvar för sitt eget liv...

5 kommentarer:

  1. Är "Lagen om attraktion" det enda allena saliggörande sett ur ett "tänka-positivt"-perspektiv?
    Att tänka gott, positivt och försöka vara i god energi behöver kanske inte ha ett specifikt namn.

    Måste vi sätta etikett på allt?

    Fanns det inte människor som levde härliga och underbara liv innan begreppet "Lagen om attraktion" uppfanns?

    Jag tror det finns människor som upplever sina liv som högst meningsfulla och fyllda av positiv energi utan att det för den skull nödvändigtvis måste kallas för något särskilt...

    Jag vet att dina tankar går igång nu, så kom igen, gulliga Lisa! :-)

    SvaraRadera
  2. Maghan!
    Du låter lätt irriterad och jag undrar vad det är som drar igång dig..... ? :-)
    Precis som du väljer att säga att det är Gud som är din "lag" så använder jag mig av uttrycket "Lagen om attraktion" och det är bara en benämning på det sätt jag väljer att leva. Det roliga är att du går igång så väldans just på det idag när jag helt låtit bli att nämna ordet i min blogg... ;-)

    Etiketter tror jag är till för att vi ska kunna samtala och förklara för människor vad vi pratar om, en social språklig tillgång helt enkelt.
    Du kan välja att kalla det vad du vill precis som jag lär min hund att sitt är "sitt" så skulle jag lika gärna kunna säga "ketuchup" och lära hunden att det betyder sitt :-)

    Det är dessutom du som gör det till "det enda allena saliggörande", jag använder ordet för att beskriva och så lever jag efter det...

    Och igen; absolut, människor kallar det för olika saker, har gjort det och kommer alltid att göra det... välj själv! :-)

    Det är också oerhört intressant att det här med att tänka positivt sticker i ögonen på människor.... som att det inte är accepterat att ha det bra hela tiden.... det väcker irritation... däremot är det mer än ok att ägna livet åt det negativa.... Jag har gjort mitt val och fortsätter att gå den vägen och den som vill följa med, varsågod, jag finns här :-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Nackdelen med att kommunicera på detta sätt är att man inte kan urskilja nyanser, tonfall, kroppsspråk och sist men inte minst - man ser inte varann i ögonen!

    Jag är inte alls "lätt irriterad", tvärtom! Jag gillar att få mötas i dialogen med dig. Jag uppskattar dina filosofiska tankar så mycket att jag tror att vi egentligen tänker samma saker, men använder olika begrepp och ord!

    MIN "lag" som du kallar det är Gud, men jag vill inte "facka in" min positivism och energi på det sättet. Jag vilar trygg i min tro men jag är inte naiv.

    En till mig närstående person tror inte på Gud men lever ändå i sin energi/sitt vortex- mycket mer än många andra faktiskt - men som dock tror att "Vortex" är ett material i en träningsoverall...

    HAN lever i sitt vortex utan att ens veta om det! Och det går också jättebra uppenbarligen.

    Jag väljer också att tänka positivt (för vem vill i grunden INTE vara positiv)men, jag kan få en fadd smak i munnen när jag t ex ser på tv om översvämningarna i Pakistan eller barn som far illa och utnyttjas.
    Jag kan gråta över hur vi förstör vår underbara jord vi fått till låns och tårarna rinner för Thomasine som förlorade sin kamp mot cancern förra veckan.

    Nu drar jag saken till sin spets men, de människor som råkar ut för stora kriser och sorger i livet - har de inte varit tillräckligt positiva? Är det deras eget fel att de drabbas av cancer och kanske dör? Var energin/tron/Lagen inte stark nog för viljan att leva och vara positiv?

    Har man ett skyddande pansar omkring sig om man bara tänker positivt?

    KRAM från Maggan som ser fram emot fler goda samtal! :-)

    SvaraRadera
  4. Sant det är med att det är svårt att se nyanser i det som skrivs här, men det är också lite av tjusningen ... i alla fall lite :-)

    Hur menar du när du säger att du vilar trygg i din tro men inte är naiv? Att du avstår från att köpa allt det som ingår i paktet "Gud" och väljer det som känns bäst? Är det skrämmande att ta ställning för något till max?

    Där slog du huvudet på spiken! Det går alldeles utmärkt att leva i sin vortex eller om du väljer att kalla det Lagen om Attraktion för den fungerar nämligen även när du inte är medveten om den och s a s enbart lever i den. Det jag tycker är så fantastiskt är att när jag är medveten om att "lagen" fungerar så kan jag ju ANVÄNDA den i varje tillfälle, möte och upplevelser i mitt liv :-)

    Jag kan också få ett sting i hjärtat över allt som händer människor och om människor ber mig hjälpa till så gör jag det utan att vilja ha något tillbaka. Jag tror fortfarande på att börja med den där personen i spegeln och jag är övertygad om att när vi gör det så kommer den här världen att se annorlunda ut...

    Ja, jag tror att vi helt kan styra våra liv och dom frågorna du ställer om sjukdomar tarvar egentligen livesamtal...
    Jag kan vända på det; dom människor som har "drabbats" av t ex cancer och blir friska utan vetenskapliga förklaringar och enbart genom tankens kraft, det funkar ju.... Varför skulle då inte "dåliga" saker kunna "drabba" oss också genom tankens kraft?

    Skyddande pansar.... Mitt liv har genomgått enorma förändringar genom att jag valt att tänka positivt och jag tänker aldrig att jag ska skydda mig mot något utan jag tänker, känner och önskar det som är bäst för mig... där har du också en stor skillnad.... Fortsätter jag att tänka att jag ska "skydda mig" så kommer jag hela tiden att ha saker att skydda mig emot, om jag däremot tänker på just det jag önskar så kommer jag att gå åt det hållet utan att behöva "skydda mig"... :-)

    Det här är fantastiskt intressant att prata om och alla tankar är här för få fritt spelrum så vi får njuta av goda samtal :-)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Lisa, du inspirerar mig och när vi ses ska jag berätta varför... ;-)

    SvaraRadera