14 september 2010

Hjärta



Jag är på så rätt väg och varje dag så får jag bevis för att det enbart är att fortsätta :-) Dagarna i det här livet är dom mest underbara när jag gör dom till det och det enda jag vill är att leva i det underbara och då på den plats där jag befinner mig just nu. När jag släpper min tanke efter att ha visualiserat vad det är jag önskar så vill jag leva dom bästa minuterna, timmarna och dagarna som finns just nu för jag har absolut ingen aning om hur länge jag får leva i den här energin och i den här fysiska kroppen.
Jag har mina känslor för vad som är på gång och dom sitter djupt inne i mitt hjärta och det kommer snart att sprängas när alla mina önskningar slår in och jag kan leva med hjärtat så blottat i allt jag gör och jag blottar det gärna och är inte rädd för att det ska rivas sönder eller på annat sätt förstöras för jag vet att när jag är och gör det jag där inne i hjärtat önskar så kommer det alltid att vara helt.

Jag har fått veta att min uppgift är att vara i mitt hjärta och följa allt som jag känner där för mitt liv är att vara i mitt hjärta och utifrån det vara en människa bland andra som får dela med mig av det som mitt hjärta talar och jag kommer att tala till ännu fler än jag gör idag... Det är stort, fantastiskt stort och jag är ödmjuk inför den uppgiften... Hur, var och när visar sig.. hm..... när jag skriver det så känner jag att jag redan kan svara på det; hur = som jag gör det just nu, var = precis där jag är i stunden som nu, när = jag gör redan nu... :-) Alltså vara i mitt hjärta och vara mitt hjärta och det som nu när jag är i mina mest öppna stunder...

Jag förstår också att eftersom jag lyssnar och talar med mitt hjärta så har jag lättare att samtala med människor som gör på samma sätt som jag; talar med sitt hjärta... När jag samtalar med människor som lyssnar och talar med hjärnan så uppstår känslan av att jag hör att dom talar men jag har ingen aning om vad som sägs... Inget är mer rätt än det andra det är bara så det är och jag tror att om vi alla lärde oss och accepterar utan att värdera att det finns skillnader och likheter i vårt sätt att kommunicera så skulle förståelsen för varandras intag eller inte intag av samtal öka enormt....

Hjärta till hjärta... hjärna till hjärna... och jag märker att det enbart är en enda bokstav som skiljer dom två orden åt....

1 kommentar:

  1. För mig är det ultimata att kunna tala med BÅDE hjärnan och hjärtat påkopplade. För mig är det inte antingen eller. Finessen är att de förhoppningsvis samarbetar...

    Har du sett filmen "Mannen som tänkte med hjärtat"? Det är en underbar gammal amerikansk svart-vit rulle från 40-talet, med Spencer Tracy i huvudrollen. Han spelar en präst som går emot alla konventioner och lever som han lär.

    Det är en underbar film med ett lika underbart budskap!

    SvaraRadera