28 september 2010

Att våga

Det är stor skillnad på tankefrågan "Vad skulle hända om...?" och "Vad händer när...?"
I tanken "Vad skulle hända om" ligger en känsla av att låta tanken leka fritt och låta fantasin flöda och sen låta det förbli en tanke, en god och lekfull känsla om hur det skulle kunna vara... Jag tror vi oftast tänker en önsketanke med ett "om" i och låter det förbli ett "om"...

I tanken och framför allt känslan "Vad händer när" så ligger en förhoppning om att verkligen få uppleva det som jag visualiserar "när" det väl händer. I den tanken ligger det mycket förhoppning, förtjusning, glädje, positiv känsla och energi och det handlar om att våga tänka "när det händer"...
Känns som att vi ibland backar på att våga tänka vad det är vi vill för det är lite otäckt att veta att jag verkligen kan få det jag önskar och därför går till "om" istället.
I min värld så använder jag "när" så ofta jag kan och kommer "om" upp så är jag medveten och byter min tanke till "när"...
Tänker också att ordet "när" också betyder att föda något, att ge något näring och när jag ger "när" näring så kommer det att bli mitt absoluta fokus och kommer snabbare än jag ens kan tänka mig...

Det handlar om att våga...

Funderar en hel del över vad det är som gör att jag just nu längtar efter allt annat än att lägga allt mitt fokus på att jobba och jag hittar fler och fler tankar att bolla med och det känns bra. Och i det goda samtalet med min kärlek så kommer jag ännu längre och vågar låta mina "sanningar" landa mjukt i mitt inre... Ingen sorg eller något mörkt över vad som varit och inte varit utan det blir mer en förklaring, en lättnad och en gott steg mot än ännu större känsla av att vara hel...

Det handlar om att våga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar