26 februari 2012

Värdefullt



Det är den 26 februari och vi har varit ute vid stugan hela eftermiddagen i det vackra vädret. Ljuvligt! Började kratta och eldade lite i den stora stenrundeln och det blir så fint. Vi ska elda av den mer när vi har bättre förutsättningar. Tunnan gick varm idag också med rester av gammal bokföring och kopior av noter. En befriande känsla att bränna papper från slutet av 1900-talet och mitt gamla liv :-)


Har också betalt fantastiskt många och stora räkningar idag och har gjort det med ett gott sinne och med god musik i öronen. Jag ler när jag har gjort allting klart och är så tacksam över att jag kan betala mina räkningar. Det är stora summor, (vad nu det är och i förhållande till vem och vad?) och jag tänker alltid att pengar är något bra. Jag har goda vibbar till pengar och tror att när jag ger ut dom så kommer det in nya så länge jag struntar i hur. Och det visar sig alltid vara så. Efter att jag betalt mina räkningar så skrev jag ut faktureringsunderlag för februari och pengar kommer in igen.

Pengar är något bra och jag önskar att alla kunde se, säga och känna det. Det är så många som våndas, gnäller och pratar illa om pengar istället för att vara tacksam och säga goda saker om pengar. Med det, precis som med allting annat, så kan jag styra mina känslor till det jag vill ha ut av pengar. När jag talar gott om dom så blir det bra och när jag betalar mina räkningar under goda förutsättningar så blir det bra.
Ja, jag är priviligierad som har möjlighet att driva min egen firma och frilansa sen 17 år tillbaka och jag drar in mina egna pengar och jag betalar mina egna räkningar och det flyter på bra :-)

Tacksamhet återigen och jag har mycket att vara glad över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar