3 februari 2012

Klokskap

















Jag upprepar det gång på gång och jag kommer att fortsätta att göra det; allt händer precis när det ska och lagen om attraktion är verkligen att räkna med. Det kommer bekräftelser på det nästan varje dag och numer ler jag bara lite när det inträffar och tänker; ja just ja, det var ju så jag önskade.
Det är ett fantastiskt lugn att leva i vissheten att allting alltid blir till det bästa och i den tryggheten så kan jag leva på och må hur bra som helst. Jag blir fundersam ibland och i det finns också en trygghet för jag vet vad jag själv tycker och tänker och framför allt önskar.

Jag fick del av klokskap och energi riktad direkt till mig:
- Om jag censurar mig själv när jag skriver min bok så kommer andra att läsa mina ord med censur.
Det händer att jag sitter här vid datorn när jag skriver på boken och tänker; ska jag verkligen skriva det här? Det blir som en tröskel och jag förstår att det är motstånd och jag förstår att jag behöver skriva det och när jag är ärlig i mitt skrivande så kan det bara landa bra precis där det ska landa.

- En ledare säger ”Se på mig, men följ mig inte. Se på mig, jag är ledaren, jag har lite verktyg jag kan förse dig med, men kom inte till mig med frågorna, för du har svaren själv”
Det är en stark ledare. Min coachutbildning kom till mig på ett ögonblick och det efter att jag länge sökt en. Den rätta utbildningen kom precis när den skulle och med rätt personer på rätt plats. Jag ser så mycket fram emot att få de där verktygen jag längtat efter.

- Jag blir så frustrerad emellanåt fortfarande på att människor inte förstår. Och det är en drivkraft emellanåt.
Jag har lärt mig att se på frustrationen som något bra och när jag inser att den för mig än längre upp till toppen så blir jag tacksam. Jag bidar min tid.

- Det är näst intill outhärdligt idag att springa in i någons vibration som inte matchar min, och som inte heller vill följa med mig dit upp som jag vill.
Jag känner det snabbt och jag släpper den genast eftersom jag vet att den personen vill vara någon annanstans än där jag är och väljer att avstå att följa med på resan. Fri vilja!

"Klokskap, varför är Ditt namn så tråkigt för en ung människa? Du är aldrig på de läppar som längtar efter Livet! Nej, klokskap hör åldrandet till. När den talar och Du lyssnar är mandelblommans tid borta. Då har redan försommaren och ungdomen fått höstens dämpade färger. Då är skrattens och fågelsångens tid förbi.
Klokskap – lura Du i höstens vrår!"

En textrad hämtad ur sångsagan "Gerda" med text av Gudrid Hansen




Nästa söndag ska vi få träffa lilla Medea von Maximera så får vi se om hon ska komma och bo hos oss.
Jag lever, som alltid, i vissheten att det blir som det ska bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar