17 februari 2012

Sista turen med Karlavagnen



Jag har under ett par års tid fått möjligheten att med ojämna mellanrum sitta i programledarstolen och samtala med lyssnare i Karlavagnen. Allt började med en inhopp för Markus Birro och de första programmen var jag producent för. Det har varit många härliga samtal och både skratt och tårar. Det är verkligen ett speciellt program, Karlavagnen, där två människor samtalar och en halv miljon personer sitter och lyssnar och efter samtalet har alla möjlighet att kommentera utifrån sina egna erfarenheter.
Jag känner stor tacksamhet för att jag fått möjligheten att få vara en röst i den sena kvällen och jag tar med mig massor av goda tankar och känslor från mina kvällar här.

Det är med blandade känslor som jag sänder för sista gången i kväll. Norrköping blir av med sitt sändningsuppdrag och en annan stad tar över fredagskvällarna. Det är många lyssnare som är upprörda över förändringen och jag kan bara hoppas att lyssnarna kommer att ta emot de nya programledarna med öppna öron och en stor famn. Att lyssna till dem i början utan att döma. Alla förändringar behöver tid för att accepteras.

Mina fredagskvällar blir ju också annorlunda och även lördagen och det är ju gott. Vi ser ju fram emot en ny familjemedlem och det luktar vår och det börjar dra i stugtarmen så det här blir bra med lediga fredagskvällar. Jag ska ju också börja med utbildningen och det är en del körprojekt på gång.

Allting har sin tid och det är skönt att veta.

2 kommentarer:

  1. Din attityd är underbar, likaså dina kloka ord. I en sån här stund är det lätt att bli bitter - men inte du! Du ser istället fram mot nya mål och har härliga förväntningar på framtiden. Du ser verkligen möjligheterna och inte hindren. Det är gott att läsa!
    Kram Maggan

    SvaraRadera
  2. Det här inlägget gillar jag :-) Så som många andra. Några program har jag lyssnat på och jag tycker du är bra!

    SvaraRadera