28 december 2011

Dagarna


"Det är dagarna som går som är livet", ja, verkligen!
Att vakna upp till en ny dag som är späckad med aktiviteter eller ledighet och se den som en del i det här livet och inse att det är mitt liv som hela tiden förflyttar sig framåt är en stor tanke för mig. Just nu jobbar jag hejdlöst mycket vilket är fantastiskt roligt och dagarna går så fort samtidigt som jag kan längta efter lite ledighet och göra andra saker. Jag lär mig att vara i det jag är i just nu och sen får jag ta det andra. Det finns ingen mening i att gå och tänka på några andra dagar som ska komma utan jag njuter av alla stunder jag har oavsett vad de innehåller.
Jag lever med andra ord.

Min fascination över människors val fortsätter att vara stor och ibland skulle jag önska att jag enbart fick ägna mig åt att betrakta, kanske skjuta in här och där med en fråga, samtala lite och sen gå vidare. Det händer att jag gör det nu också men jag känner att jag själv behöver vara helt landad i mig själv innan jag gör det. Det är inget jag slänger ur mig till någon på redaktionen på radion under en arbetsdag där precis, nä, det får vänta tills det är dags.
Boken har i alla fall börjat leva ordentligt i och med att brorsan fått en hel del sidor att sätta tänderna i och där kommer ju mina tankar till uttryck.

Dagarna fortsätter att komma, så länge dom ska det, och jag gör det jag tycker är roligast det mesta av tiden vilket känns priviligierat. En dag aldrig den gamla lik och helt olik den som kommer.
Varje dag är unik precis som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar