2 oktober 2012

Träningspass


Idag kom jag på det; det är frågan om ett träningspass! Ett träningspass är ju till för att stärka, lyfta, vidareutveckla och välja en bra väg. Precis så känns det, dock utan den fysiska ansträngningen. 

Jag älskar att träna! Ibland har jag långt till att komma iväg men när jag väl är där så tycker jag det är så kul! Att få ta ut mig till max. Idag t ex så var det träningspass på resorten och jag tror aldrig jag svettats så mycket och varit så slut. Samtidigt så kände jag att jag faktiskt orkade jogga lite, och det ju för att jag tränat tidigare. 
Ju mer jag tränar, ju bättre blir det! En utmaning. En känsla av att allt är möjligt. Och för varje gång jag tränar så blir jag lite starkare och får lite bättre kondition. 

Det har kommit till saker i livet som gör att jag verkligen få möjlighet till att träna mig på att fokusera på rätt saker, önska hur jag vill att det ska vara, släppa tanken på att det kan bli besvärligt, låta bli att tänka h u r och helt lita till magkänslan. Det är klart att universum skickat mig ett träningspass! 
Jag vill gladeligen ta del av det och lära mig mer, bli starkare i min övertygelse att min känsla är rätt att Lagen om Attraktion är stark - det jag skickar ut får jag tillbaka.
Den kristna tron säger att Gud utsätter människan för prövningar, undrar om det också var tänkt som träningspass?? Tränningspass för att välja rätt väg för den enskilda människan. 
Prövning - träningspass. Jag föredrar träningspass eftersom det är stärkande och uppbyggligt medan en prövning kan vara mycket knäckande både mentalt och fysiskt

Har precis läst ut Morgan Allings biografi om sin barndom och han har verkligen gått igenom ett "träningspass" i och med sin barndom. Se var och vad han är idag. Han säger själv att han hade aldrig blivit det han är utan sin barndom även om den var mycket tuff. Vet att han övade massor när han väl bestämt sig för något, tränade i timtal, träningspass på träningspass. Han gick stärkt ur sin träning och nådde sina drömmar. Mycket coolt! 

Nu vill jag träna på det som är förelagt mig, ja, verkligen träna så att kroppen, huvudet och anden snart går på autopilot utan gps.

Träningspass för kropp, knopp och ande


Nu i kväll så hittade min kärlek till en av Rhodos stad mysigaste restauranger där tidigare gäster sagt att Pinocchios pappa Gepetto driver stället. En liten taverna där maten lagas med kärlek till råvarorna och gästerna. "Gepetto" själv hälsade oss välkomna och var hur charmig som helst, fantastiskt mysig och varm stämning och vi kände oss så välkomna. Maten var också mycket god, enkel och rakt på och god!


Fantastisk olivolja i vackra kraffer

Lille Pinocchio bor på Taverna Kostas

Kostas själv! Lik Gepetto, Pinocchios pappa


2 kommentarer:

  1. Vi såg ett sjukt intressant avsnitt på Vetenskapens värld (play) i går. Modern forskning som visar på att det räcker med 3 min mkt intensiv träning/vecka för att uppnå hälsovinster.
    Helt klart ett tips att titta på och inspireras av:

    http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/tre-minuters-traning-i-veckan-racker

    och - tack för senast!
    Har läst halva boken, i badkaret. Dubbel njutning!
    kramar
    /Marit

    SvaraRadera
  2. Marit; jag hörde också det där om träning! Fantastiskt intressant. Ska bli roligt att följa den forskningen. Människan är i ständig förändring vilket är coolt :-)

    SvaraRadera