6 november 2011

Ljuset lyser



Vi tog en liten tur ut till stugan igår och jag tände ljus för lilla Cindy, Oma och Opa och farmor och farfar. Det kändes gott långt in i hjärtat. Ett par levande ljus satta på en gammal sliten träbänk och jag tycker det är den vackraste lilla minneslund jag skådat.
Ljuset kommer alltid att lysa i mörkret och jag vet att mörkret är besegrat i och med det. Ett litet ljus i ett kolsvart rum och jag dras till ljuset. En stor lokal med pratande människor och en människa börjar sjunga och alla andra tystnar och lyssnar till sången/ljuset.

Jag får varje dag uppleva tacksamhet över att jag finns och bland det finaste jag kan få höra är att jag gör skillnad. Har ingen aning hur, var och när jag gör skillnad men det spelar ingen roll, jag är tacksam för att människor talar om det för mig och jag fortsätter att vara tacksam och jag har mycket att vara glad över.
Allt går min väg och det är mycket tack vare att jag är tacksam. Jag kan och vill hitta goda saker i alla händelser och det för mig vidare i mitt flow.
Det var länge sen jag skrev det men just nu är känslan så översvallande att jag finns i mitt vortex och det styrker mig. Jag skulle kunna rabbla upp sak efter sak, händelse efter händelse för att berätta om upplevelserna av mitt varande mitt i vortex men det räcker med att jag själv vet om det.

Jag ser människor kämpa, bekymra sig, oroa sig, dra till sig en massa negativ energi och jag gör mina små inlägg i deras live,
Jag ser människor leva, skratta, förändra, vara positiva och ge massor av energi och jag gör mina små inlägg i deras liv.

Jag kan göra skillnad och jag förstår att jag gör det och jag är glad, stolt och tacksam för det.



Naturen spelar oss inrutade människor små spratt i år och jag ler och t o m skrattar högt när jag ser det. Universum och Moder Jord har säkerligen roligt på sina små veckomöten :-)

1 kommentar:

  1. Du ger mig verkligen styrka Lisa.. Tack återigen för samtalet igår... och du... jättefin minneslund! Kram!

    SvaraRadera