10 augusti 2011

Energiläge


" - Jag önskar att jag kunde tänka mer positivt för jag orkar inte med fler negativa tankar".
" - Hur gör du för att orka vända tankarna?"
" - Jag försöker och försöker men jag hamnar alltid tillbaka i det negativa!"

Jag ser människor anstränga sig och kämpa för att kunna vända dåliga trender och när jag berättar om mitt tänkande och föreslår att tänk så här och så här så är det som att det tar tvärnit. Pratade med en, som jag kände just i det ögonblicket, klok kvinna med ett positivt livstänkande och tänkte att jag kan fylla på lite här med att vinkla det en sväng till. Hon berättade om ett par saker som inte fungerade i hennes liv och jag gav henne en tankenöt men, den gick henne som förbi. Jag gjorde två försök och insåg sen att det var ingen idé. Jag trodde i min lilla enfald att hon var med på tanketåget och kunde prata vidare om att göra förändringar för att få det till något ännu bättre men det stannade där.

När jag började lära mig den här filosofin som jag idag lever efter så ville jag missionera och berätta och berätta, precis som jag gjorde en gång i tiden när jag var en aktiv kristen, men jag fick lära mig att det var bara att lägga ner. Ingen är mottaglig för förändringar så länge dom fastnat i det som är deras nu och numer vet jag att när människor frågar mig om mitt sätt att tänka så är dom redo för förändringar. Så jag väntar. Eller snarare, jag låter människor vara och lever på i det som känns bäst för mig.

Det jag kan göra och också gör, är att skriva ner mina filosofiska tankar och sen låta boken komma till dom som vill och därefter kommer också samtalen. Och tankarna kommer till människor när dom drar till sig nya tankar.

Att låta människor vara handlar ingalunda om att vara blaze eller att avstå från att bry sig utan det handlar om att vi är i olika energiläge och jag finns absolut där och lyssnar men jag pratar väldigt lite för jag har slutat att sitta och hålla med och tycka synd om och är det det som personen vill ha så har dom tyvärr kommit fel och det känner dom också ganska snabbt.
Det har med eneriglägen att göra, inget annat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar