3 januari 2011

En dag

Det har varit en sån där härlig dag idag. Just nu snarkar min nos i soffan och min kärlek grejar, outtröttlig, med dom nya högtalarna. Hela dagen har varit fylld av det goda.
Jag har haft glädjen att få möta en av mina goaste vänner och vi har samtalat om allt mellan himmel och jord och kanske mest om det som rör den där himlen... Ordklyveri, högt i tak, raka frågor, raka svar, respekt, tolerans, leenden och framför allt ömsesidig kärlek. Det är det som känns viktigt för mig; kärlek, tolerans och respekt... I det får allting plats... högt i tak...

Skillnaden på verklighetsflykt och att fylla på sin verklighet med upplevelser som gör mitt liv till det goda det är en fråga om inställning, jag tillför min verklighet det jag mår bra av.
Andras energier kan påverka mig negativt eller positivt och det är en fråga om inställning, inställning till att lyssna på det som känns rätt för mig.
Kan det heta religionsvetenskap? Hur kan religion vara en vetenskap när inget är bevisat i någon enda av dom religioner som finns och används....
Att överraska och överraskas med små saker i vardagen är något härligt och mycket kärleksfullt. Jag tänker på min kärlek och fyller på med kärleken genom att ordna det där lilla extra... eller säga dom där orden som är så fina.... och det helt kravlöst.

Det är i dom kravlösa och lustfyllda samtalen som jag växer, där jag får utvecklas i den fas jag är i just nu. I alla mina faser i livet så utvecklas jag så frågan är om det finns några faser eller om det enbart handlar om livet jag lever rakt upp och ner... En människa "som går igenom en fas" ses som lite besvärlig eftersom den personen stör sin omgivning genom att utvecklas åt ett annat håll ... och när jag går igenom en utvecklingsfas så finns det ingenting som kan få mig att vilja gå tillbaka för utvecklingen har fått mig att veta saker som jag tidigare var ovetande om och numer finns vetskapen alltid hos mig...

Det är dagarna som går som är livet.... Det här härliga livet som är just nu!

2 kommentarer: