16 januari 2011

O-väntade svar


Den senaste tiden har jag ställt en mängd frågor och slängt ut en hel del krokar åt olika håll. Jag har också väntat på svar och varit lite otålig och ställt frågorna om och om igen eftersom svaren uteblivit. Min otålighet har jag vänt till att säga att det är precis som det ska och svaren kommer när dom ska och inga svar har kommit. Nu förstår jag varför.
Svaret kom i fredags ifrån ett ganska oväntat håll, även om det var ett håll jag sneglat åt tidigare och blev en stark påminnelse om att det är så viktigt att lyssna till "jaget" istället för egot. Jag blir bättre och bättre på det dag för dag. Känslan är uppfriskande, pirrig, förväntansfull, lycklig och lite scary....

Den där känslan av att veta att jag har önskat mig en förändring så länge, tillåtit mig att vara i frustrationen och önskat och önskat och när det inträffar så blir kroppen lite ur balans och börjar ifrågasätta. Jag säger kroppen för det är det som är mitt "jag".... Jag har tänkt mycket hit och dit under helgen och mina tankar kommer att fortsätta att flöda och vända och vridas på och ändå så vet jag att det är det enda rätta och jag tar emot det med öppna armar. Finns inget annat än att öppna för en förändring, tro på den och gå i visshet om att det alltid blir bra :-)

Hjärnan med sina tankar och hjärtat med sina känslor kan verkligen spela mig spratt och jag vet att förnuftet sällan segrar över känslan och det är rätt skönt. Att alltid vara förnuftig och stänga ute känslorna är ingen väg jag vill gå. Det ska kännas bra i magen i första hand och när det gör det så tar jag mitt förnuft i handen och leder det med bestämdhet och kärlek i den riktning som känslan för mig. Känslan som är min största energikälla.

Jag har ett liv idag som ser ganska annorlunda ut mot vad det gjorde för tre år sen och det är verkligen välkommet och jag tycker om förändringar, så nu blir det till att få klarhet och klartecken och fortsätta att gå för att det jag önskar mig det kommer till mig när det är dags för det.
Jag har ett jordiskt liv och jag vill hela tiden kunna säga att jag lever det fullt ut; nya utmaningar, ny frisk luft, nya vyer, nya tankar, nya energier, nya möten och allt det tillsammans med min stora kärlek.

Det är nu det händer, nu och aldrig sen och det människor har gjort innan mig kan jag också göra :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar