9 januari 2011

Jag förstår....


Det är när jag tittar på vad andra människor väljer att fokusera på som jag undrar vilken värld jag lever i...?
Jag har skrivit det tidigare att jag emellanåt känner mig lite udda och funderar på varför det blir så och dom tankarna lever vidare.
Jag förstår att det handlar om fokus. Jag förstår att det handlar om att prioritera. Jag förstår att det handlar om värderingar. Jag förstår att det handlar om val., och jag förstår att det handlar om självkänsla.

Jag fokuserar idag på det jag önskar in i mitt liv och det jag mår bra av och när jag gör det så prioriterar jag annorlunda än jag gjorde tidigare. Tidigare var jag en "hjälpare" av stora mått och tittade på dom jag hjälpte och såg att dom mådde bra och jag mådde bra av att jag kunna hjälpa dom... trodde jag...
När jag insåg att jag hjälpte för att vara någon så ville jag verkligen ändra på det och nu när jag ändrat livsstil så hjälper jag mer än gärna när jag numer satt mig själv i första rummet och lyssnar till mitt jag, min "ande", och när jag lyssnar till min ande så finns jag för människor runtomkring mig tack vare att jag mår bra själv. Det är först nu som jag kan finnas där för andra på ett sunt och gott sätt. Den insikten är stor och skön.

Jag har i det närmsta slutat att värdera och tar sakerna för vad dom är just nu, både det som känns bra och dom kontraster jag drar till mig. Det är en skön känsla att veta att allt är ok hur det än är. Sen, utifrån det, så gör jag mina val.
Alla väljer vi hela tiden och jag är numer helt tillfreds med dom val jag gör och återigen, allting är ok.
Jag struntar i vad andra tycker och jag struntar i det med stor ödmjukhet och säger att det är ok om andra tycker att jag gör konstiga val.

Ibland känns det som att människor känner rädsla inför mig och hur jag väljer att leva mitt liv. Kanske har det att göra med att dom själva önskar förändring i sina liv...

Min självkänsla idag är i jämnhöjd med mitt självförtroende och det är en stor förändring i mitt liv. Från att ha varit 90-10 till självförtroendet så är dom idag jämlika vilket ger mig ett stort lugn.

Den största förändringen i mitt liv är att jag numer älskar och blir älskad helt kravlöst och det är det jag tackar för varje dag.

4 kommentarer:

  1. GRATTIS LISA!
    Det är så härligt att läsa om dina funderingar och ditt liv. Även jag mår gott när du gör det, det gör så stor skillnad var vi väljer att "stoppa oss själva".
    På första parkett är det vackert att leva :-)

    SvaraRadera
  2. Härligt färg på din blogg nu ;-)

    SvaraRadera
  3. Tack för varma, goa samtal! Det betyder så mycket.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker bäst om dom udda, dom som vågar följa sin egen väg och inte gör och är som alla andra.
    Det märks att du mår mycket bättre nu än på länge, du finns där på ett helt annat sätt :-)

    Kram Maria Wahl

    SvaraRadera