25 januari 2011

Studenten


Att träffa energi- och kraftfulla glada människor gör mig gott. Igår fick jag möjlighet att göra det och fick dessutom ställa en massa frågor där inga svar satt långt in utan formligen bubblade ur personen i fråga. Det blev tillfälle till många spontana skratt.
Det gör mig gott på så sätt att jag verkligen kan landa i att det är ok att jag själv har släppt ganska mycket av det som var min enorma drivkraft under en längre period. Jag ser att det finns andra som är som jag och jag ler med hela hjärtat och tänker att det är skönt och härligt att veta att energierna fortsätter att jobba för människans väl.
Jag själv lutar mig mer och mer tillbaka och gör andra saker nu och mitt livet är i förändring och det känns enbart bra. Jag är trygg i det och i mig själv. Jag är ok som jag är och dom val jag gör och vill människor kommentera det så får dom gärna göra det, jag lyssnar och går åt det håll mitt "jag" visar vägen.

Det är samma känsla som att vara i skolan och gå och vänta på studenten. Skolan har varit en fantastisk tid och jag har fått uppleva så många härliga saker och händelser och det har varit blandat med att tänka på mina betyg, omdömen, för att så gå vidare med många lärare som kantat mig väg där jag tagit in kunskap och erfarenheter. Ibland var tanken på studenten långt borta och ibland nära. Och när den väl kom så kom den alldeles lagom i tid, den var där precis när den skulle, precis när jag hade gjort allt det där jag skulle i skolan, när jag började tröttna så smått, när mina tankar t o m var bortom studenten i det där "livet" som väntade på mig. En händelse med både njutning och lite rädsla.

Den här gången sätter jag på mig mössan med känslan att det är dags att gå vidare och att gå från klarhet till klarhet och välkomna ljuset. Jag går från ljuset, via ljuset och till ljuset = från klarhet till klarhet. I ljuset är kärleken till mig själv och mina medmänniskor. I ljuset finns den där berömda tiden som där ger utrymme för allt. I ljuset finns lust, harmoni, glöd och gnista.

Ljuset är det som finns inom mig, det som är J A G och som vill blomma än mer och få njuta av nuet, det utan tid...

1 kommentar:

  1. Jag gillar ditt sätt att skriva, att förklara känslor :-)

    SvaraRadera