24 december 2012

En dag som alla andra


En dag som alla andra, trots att det står julafton i almanackan. Det är ju ändå så någonstans, dagen innehåller 24 timmar och allt det andra som gör att den är som alla andra och ändå är det något speciellt för så många av oss. Kan vara så att den här speciella känslan förstärks för att vi alla, nästan alla, gör samma saker idag även om vi gör dom på vårt eget sätt. Det är nog en av dom dagar där vi gör mest lika om jag säger så.
Och vi håller oss inom ramarna, som vanligt. Men vi blir fler och fler som kliver utanför och skapar oss vår egen helg med det innehåll vi vill ha.

I år kommer vi att fira julafton i morgon och det blir ju lite annorlunda och det känns faktiskt. Jag sitter vid mitt frukostbord med ljusen tända och ska strax iväg till radion för att sända förmiddag. Vi städade igår och slog in det mesta av julklapparna och vi vill åka en liten tur till stugan. Min kärlek ska börja med lite av maten, vi ska äta grekisk buffé idag, och sen blir det en lugn kväll. Det är i morgon som familjerna kommer hit och då ska vi göra det där traditionella och det känns verkligen som att det är julafton i morgon så då är det ju julafton i morgon. Enkelt! Och det går att förflytta en dag hur lätt som helst och återigen det blir som jag tänker att det är, det är coolt och mycket ansvarsfullt när jag drar tanken lite längre.

Det är bara att njuta av den dagen som är idag och jag hoppas och önskar att alla får en skön och fridfull jul, framför allt fridfull. Varje människa har rätt till fred och frid och när vi fortsätter att göra mot andra det vi vill att de ska göra mot oss så kommer världen att bli en bättre plats. Den tanken är stor och när vi alla kan leva efter den så kommer det att hända grejer.

Idag är en dag och i morgon en ny och efter det ännu en ny, varje dag unik.

Tänd ett ljus och låt det brinna, låt aldrig hoppet försvinna

GOD JUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar