8 maj 2012

Djuren talar

Vi människor är satta här för att leva i symbios med djuren. Det går väl sådär men vi är många som värnar om djuren och deras lika stora rättigheter att få finnas till och leva goda liv på den här jorden.
Djuren har en intuition som vi människor saknar, i alla fall så tror jag det, en stark intuition och många är mycket känsliga för energier. Ett sjätte sinne helt enkelt. Vi borde lyssna, se och lära mycket mer av djuren och jag tror bestämt att de ger oss signaler som vi kan ta till oss.

Just nu funderar jag ganska mycket på förändring till det som ska bli min framtids nutid och håller mig öppen för signaler att lyssna till. Den senaste tiden så har jag varit omgiven av djur på olika sätt och jag vet att dom talar till mig.

Koltrasten, som sjunger sina ljuvliga toner i den tidiga morgonen och sena kvällen från hustaket mitt emot, säger mig att jag kommer att upptäcka nya saker hos mig själv och att förändring och förnyelse är min gåva.
Satt till världen för att bevisa att allt är möjligt
Humlan säger mig att jag ska trotsa förutfattade meningar. Jag har bara fördelar så jag ska använda dem. Min gåva är att allt är möjligt så varför ska jag begränsa mig.

Med hjärnan inbäddad i gele så slipper dom hjärnskakning
Smååglarna, som ser den stora kastanjen som en lekplats,  säger mig att jag ska våga leva ut mina drömmar här. Bejaka mina drömmar och få dom att slå in. Bejaka andra dimensioner, gärna kreativt. Och hackspettarna, som alltid kommer i par till torpet, säger mig att det är dags att gå vidare nu, att bryta med mitt gamla liv. Sädesärlan, som glatt vippar med sin fina stjärt där den struttar fram på grusgången, säger mig att jag ska söka ny inspiration och fortsätta leta.

Njuter av vårsolen på den varma trappan
Ödlan, som hittat den varma stentrappan, säger mig att planera och ta tid på mig. Känna efter vad jag vill och därefter handla och i det lita på min intuition.

Älskade Medea 3 1/2 månad gammal


Fjärilarna visar på att jag ska våga leva ut mina drömmar. Bejaka drömmarna och få dom att slå in. Bejaka andra dimensioner, gärna kreativt.  

Älskade Cindy 1995-2011
Mina hundar, det stora stödet för känslor, en uppbyggande kraft och en öppnare av hjärtchakrat. Säger mig att öppna upp för kärleken och låta mitt hjärta tala. Vänskap för livet. 

Jag är ödmjuk inför vad djuren säger till mig genom att enbart finnas i min närhet. Alla djur har olika saker att berätta och när jag tittar på de här djuren som finns runtomkring mig just nu så ser jag att alla säger samma sak till mig. Jag lyssnar.

I am a believer! 


1 kommentar:

  1. Va bra o fint du skriver, Lisa! Du är ett geni!! Rolig är du oxå!!
    Hunden är människans BÄSTA VÄN. Alla djur är godare än människan!
    Puss på söta Medea.
    RM Gävle.

    SvaraRadera