3 maj 2012

Värkpiller

Blir en liten hög med godsaker varje morgon. Mest vitaminer
Det händer med ojämna mellanrum att någon kroppsdel säger upp sig och numer funderar jag alltid över vad det är jag har missat att lyssna till. Jag vet att jag ska lyssna på min kropp och jag vet att den alltid brukar ha rätt. Oftast handlar det om vila eller att förändra något. Jag har alltid mitt diskbråck som referens för det blev så tydligt för mig då att kroppen talar till mig.
Den här gången är det höger knä som skriker i vårsolen och jag lyssnade direkt.

Värkpiller är intressant och jag undrar, hur kan pillret veta var det ska sätta in?! Jag har ju en stor kropp och tar jag ett piller för ett värkande knä nog försvinner värken efter en liten stund. Kan det vara så att pillret angriper hela kroppen men att där det har gått lite snett blir korrigerat då? Och så finns det olika piller för olika värk och de hjälper enbart för vissa saker. Finns säkert en vetenskaplig förklaring till det hela och den filosofiska tanken är rolig att leka med.

Att tanken kan hela det onda fungerar också vilket jag också kan relatera till mitt diskbråck. Där var det min inställning till det onda och en fantastisk friskgymnast som gjorde att jag slapp operation och sen dess har jag varit problemfri. Fantastiskt vad tanken kan styra hur jag ska må.
Tror på att healing fungerar, under förutsättning att den som ska utföra den och jag är i samma energi. Vet att det är många som är kritiska till detta och bland de som är det finns det en hel del kristna. Nu talar jag utifrån de jag känner till i min närhet. Jag kan tycka att det skulle vara tvärtom;  Jesus var en mästare på healing och han sa själv; gå ut och gör alla till mina lärjungar. En lärjunge gör ju som sin mästare alltså skulle vi kunna ha en enorm mängd med personer som kan healing och vi skulle slippa alla piller.

Appropå piller så har jag fått en förklaring till att jag emellanåt är så väldans trött och har grym rethosta framförallt på nätterna. Det är min blodtrycksmedicins biverkningar. När jag fick det förklarat för mig häromdagen så kom jag på att det sas att det kunde hända men jag har glömt bort det. Ska ta tag i det hela nu när jag ändå snart har slut på den här omgången piller. Förhoppningsvis så slipper jag pillren vartefter. Har ju tappat en del kilon och det är ju bara till blodtryckets fördel.
Behöver få igång min träning igen också och nu blir det mer möjligt när lille nosen växer och jag kan lämna henne hemma och så småningom också ta med henne ut på längre promenader och då med mina stavar.
Morgonens fokus



1 kommentar:

  1. Nu har nosen fått nos....:-)
    Kroppen är speciell. Vattengympa o friskgymnast är ju bra för knä o höfter. Stavar är ju perfekt. Jag ska till ortopeden i morgon, ligger en operation i "luften" för mitt v knä
    Nu är s-trädet på gång.
    Hoppas du får ordning m ditt knä
    så du o Medea får smärtfria promenader. Värk TÄR!!
    RM Gävle

    SvaraRadera